• LOGOWANIE
  • KOSZYK
  • KONTAKT
    • WYDAWNICTWO
    • REDAKCJE
      • ATEST - OCHRONA PRACY
      • AURA OCHRONA ŚRODOWISKA
      • CHŁODNICTWO
      • CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
      • DOZÓR TECHNICZNY
      • ELEKTROINSTALATOR
      • ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
      • GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
      • GOSPODARKA MIĘSNA
      • GOSPODARKA WODNA
      • HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
      • INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
      • MATERIAŁY BUDOWLANE
      • OCHRONA PRZED KOROZJĄ
      • OPAKOWANIE
      • PROBLEMY JAKOŚCI
      • PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
      • PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
      • PRZEGLĄD GEODEZYJNY
      • PRZEGLĄD MECHANICZNY
      • PRZEGLĄD PAPIERNICZY
      • PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
      • PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
      • PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY
      • PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
      • PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
      • PRZEMYSŁ CHEMICZNY
      • PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
      • PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
      • RUDY I METALE NIEŻELAZNE
      • TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
      • WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
      • WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
    • REKLAMA
    • DRUKARNIA
    • KOLPORTAŻ
  • PRENUMERATA
  • LISTA CZASOPISM
    • ATEST - OCHRONA PRACY
    • AURA OCHRONA ŚRODOWISKA
    • CHŁODNICTWO
    • CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
    • DOZÓR TECHNICZNY
    • ELEKTROINSTALATOR
    • ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
    • GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
    • GAZETA CUKROWNICZA
    • GOSPODARKA MIĘSNA
    • GOSPODARKA WODNA
    • HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
    • INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
    • MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
    • MATERIAŁY BUDOWLANE
    • OCHRONA PRZED KOROZJĄ
    • ODZIEŻ
    • OPAKOWANIE
    • POLISH TECHNICAL REVIEW
    • PROBLEMY JAKOŚCI
    • PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
    • PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
    • PRZEGLĄD GEODEZYJNY
    • PRZEGLĄD MECHANICZNY
    • PRZEGLĄD PAPIERNICZY
    • PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
    • PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
    • PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY
    • PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
    • PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
    • PRZEMYSŁ CHEMICZNY
    • PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
    • PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
    • RUDY I METALE NIEŻELAZNE
    • SZKŁO I CERAMIKA
    • TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
    • WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
    • WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
  • WIRTUALNA CZYTELNIA
 
PORTAL INFORMACJI TECHNICZNEJ - NAJWIĘKSZA BAZA ARTYKUŁÓW TECHNICZNYCH ONLINE - AKTUALNIE 121782 PUBLIKACJE
  •   CZASOPISMA  
    • ATEST - OCHRONA PRACY
    • AURA
    • CHŁODNICTWO
    • CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
    • ELEKTROINSTALATOR
    • DOZÓR TECHNICZNY
    • ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
    • GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
    • GAZETA CUKROWNICZA
    • GOSPODARKA MIĘSNA
    • GOSPODARKA WODNA
    • HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
    • INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
    • MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
    • MATERIAŁY BUDOWLANE
    • OCHRONA PRZED KOROZJĄ
    • OPAKOWANIE
    • POLISH TECHNICAL REVIEW
    • PROBLEMY JAKOŚCI
    • PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
    • PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
    • PRZEGLĄD GEODEZYJNY
    • PRZEGLĄD MECHANICZNY
    • PRZEGLĄD PAPIERNICZY
    • PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
    • PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
    • PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
    • PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
    • PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
    • PRZEMYSŁ CHEMICZNY
    • PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
    • PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
    • RUDY I METALE NIEŻELAZNE
    • SZKŁO I CERAMIKA
    • TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
    • WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
    • WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
  •   KSIĄŻKI 
  • WIRTUALNA CZYTELNIA
  •   PRENUMERATA 
  •   REKLAMA 
  •   DRUKARNIA 
  •   KOLPORTAŻ 
  •   WYDAWNICTWO
  • OPAKOWANIE
  • 2012-2

OPAKOWANIE

Miesięcznik ISSN 0030-3348 - rok powstania: 1955
Czasopismo Federacji Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych NOT (FSNT NOT)

Drinksplus, czyli napoje o wartości dodanej


Obecna od niedawna na rynku koncepcja produktów nazywanych drinksplus, czyli niegazowanych napojów z grupy premium zawierających do 10 proc. naturalnych cząstek stałych, zyskuje coraz większą popularność. Niedawno, z pomocą technologii pakowania SIG Combibloc, po raz pierwszy wdrożyła je firma z Rosji.Kawałki prawdziwych owoców, zapakowane w aseptyczne tekturowe opakowania razem z szeroką gamą soków i napojów (mlecznych, owocowych, smoothies), wpisują się w panujące trendy konsumenckie, kładące nacisk na "zdrowie i dobre samopoczucie". Dostępne technologie pozwalają na uzupełnianie drinków o kawałki owoców i warzyw, wiórki kokosowe, orzechy oraz szeroką gamę ziaren zbóż o maksymalnych wymiarach 6x6 mm (długość x szerokość). Co istotniejsze, wszystkie produkty typu drinksplus mogą być rozlewane przy użyciu standardowych maszyn do napełniania opakowań SIG Combibloc, przeznaczonych do płynnych produktów mleczarskich i niegazowanych napojów bezalkoholowych (NCSD). Jedyn [...]
 

  • ZAKUP JEDNORAZOWY I DOSTĘP DO WIRTUALNEJ CZYTELNI
  • PRENUMERATA PAPIEROWA

   
Metoda płatności: Płatności elektroniczne (karta kredytowa, przelew elektroniczny)
Dostęp do publikacji (format pdf): 6.00 zł
 DO KOSZYKA 
Dostęp do Wirtualnej Czytelni - archiwalne e-zeszyty czasopisma (format swf) - 1h: 24.60 zł
 DO KOSZYKA 
Dostęp do Wirtualnej Czytelni - archiwalne e-zeszyty czasopisma (format swf) - 4h: 43.05 zł
 DO KOSZYKA 
Dostęp do Wirtualnej Czytelni - archiwalne e-zeszyty czasopisma (format swf) - 12h: 73.80 zł
 DO KOSZYKA 
 

Prenumerata

Szanowny Kliencie!
Zamów roczną prenumeratę w wersji PLUS a uzyskasz dostęp do archiwalnych publikacji tego czasopisma.
Nie zwlekaj - skorzystaj z tysięcy publikacji o najwyższym poziomie merytorycznym.
prenumerata papierowa roczna PLUS (z dostępem do archiwum e-publikacji) - tylko 354.00 zł
prenumerata papierowa roczna PLUS z 10% rabatem (umowa ciągła) - tylko 318.60 zł *)
prenumerata papierowa roczna - 264.00 zł
prenumerata papierowa półroczna - 132.00 zł
prenumerata papierowa kwartalna - 66.00 zł
okres prenumeraty:   
*) Warunkiem uzyskania rabatu jest zawarcie umowy Prenumeraty Ciągłej (wzór formularza umowy do pobrania).
Po jego wydrukowaniu, wypełnieniu i podpisaniu prosimy o przesłanie umowy (w dwóch egzemplarzach) do Zakładu Kolportażu Wydawnictwa SIGMA-NOT.
Zaprenumeruj także inne czasopisma Wydawnictwa "Sigma-NOT" - przejdź na stronę fomularza zbiorczego »
Rekomenduj znajomym
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

INNE PUBLIKACJE W TYM ZESZYCIE

Bezprzewodowe drukowanie w technologii Bluetooth
Firma Brady Corporation wprowadza na rynek pierwsze drukarki etykiet wyposażone w karty sieciowe Bluetooth. Dzięki nim użytkownicy mogą projektować etykiety za pomocą smartfonów, a następnie drukować je bezprzewodowo. Drukarki BMP 51 i BMP 53 umożliwiają wydajne i szybkie drukowanie etykiet. Każdy z modeli jest wyposażony w k więcej »

Chemopak: najważniejsze zadowolenie klienta
ARTYKUŁ SPONSOROWANY 
Chemopak nadal w ofensywie! Tym razem proponuje swym klientom kolejną, oprócz atestu RID/ADR, formę zabezpieczania swych produktów. Od stycznia 2012 roku każda pojedyncza puszka, która została wyprodukowana w zakładach Chemopak jest badana pod kątem szczelności za pomocą aparatu zintegrowanego z linią produkcyjną. Wszystkie opakowania opuszczają więcej »

Do zobaczenia na easyFairs
W dniach 14-15 marca 2012 r. odbędzie się czwarta edycja targów nowych rozwiązań w branży opakowań - easyFairs Packaging Innovations. W Warszawie spotkają się przedstawiciele branży, by zapoznać się z nowościami produktowymi wystawców, nawiązać kontakty z przedstawicielami firm oraz wymienić opinie w gronie ekspertów z sektora opakowań.W niniejszym opracowaniu prezentujemy naszym czytelnikom ofertę wybranych firm, które pokażą swoją ofertę na targach easyFairs. Znaleźli się wśród nich m.in. producenci opakowań i nakrętek, materiałów wspierających sprzedaż, urządzeń pakujących oraz klejów. Firma Agpress pokaże na targach część swej oferty, m.in. torby papierowe wysokiej jakości z nadrukami reklamowymi z papierów ekologicznych oraz papierów najlepszych gatunków z szeroką gamą uszlachetnień oraz opakowania dla branży spożywczej i chemicznej (tekturowe pudełka, owijki i banderole z pełną gamą uszlachetnień, wzorów i podłoży). Goście stoiska zobaczą również etykiety samoprzylepne z roli: termiczne, przeznaczone na artykuły spożywcze i przemysłowe; promocyjne, niezbędne w kampaniach reklamowych; ozdobne, które mogą stanowić swoistą wizytówkę firmy umieszczaną na artykułach spożywczych, alkoholach, płynach samochodowych, chemii gospodarczej albo kosmetykach (dlatego powinny mieć interesującą grafikę, wysoką jakość i uszlachetnienia); informacyjne do znakowania towarów; a także czyste, niezbędne w działalności centrów logistycznych, hipermarketów czy magazynów, bez nadruku, o dowolnym kształcie, do zadruku termicznego lub termotransferowego na wszystkich typach drukarek, wag i automatów etykietujących. Spółka Akson zaprezentuje swoje możliwości projektowania i wdrażania do produkcji opakowań z tworzyw sztucznych na przykładzie dotychczasowych realizacji. Na jej stoisku znajdą się zarówno próbki z form wtryskowych, takie jak: nakrętki bezpieczne, flip topy, nasadki perfumeryjne z Surlynu oraz próbki z form rozdmuchowych, poczynaj więcej »

Ekologiczna butelka wielokrotnego użytku
Petainer, firma specjalizująca się w produkcji opakowań z tworzyw sztucznych, opracowała swoją "najbardziej zieloną" butelkę wielokrotnego użytku. Tym samym ulepszyła produkt, który już wcześniej był jednym z najbardziej przyjaznych dla środowiska rodzajów opakowań na napoje. Ponad 25 proc. tworzywa PET wykorzystanego w produkcji wspomnianej butelki to recyklat pochodzący ze zużytych, opróżnionych z zawartości butelek jednorazowego użytku. Mimo to ma ona takie same własności jak butelka wielokrotnego użytku wykonana w całości z pierwotnego, nie używanego wcześniej tworzywa. Nigel Pritchard, prezes firmy Petainer, powiedział: To bardzo ekscytujący projekt. Butelki wielokrotnego użyt więcej »

Firma Rexam wyprodukuje puszkę o pojemności 0,75 l
Na rynek rosyjski trafi wkrótce - prawdopodobnie pierwsza w Europie - puszka o pojemności 750 ml. Producent piwa, firma Baltika, zdaje się wierzyć, że nietypowa pojemność znajdzie fanów wśród tych smakoszy, dla których pół litra chmielowego napoju to za mało, ale litr (firma Rexam produkuje takie puszki w Rosji od 5 lat) to już zbyt wiele. Puszka o nietypowej pojemności będzie powstawać z wykorzystaniem technologii DWI (draw and wall ironing), czyli tłoczenia z przeciąganiem. Przebiega ona w dwóch fazach: w pierwszej z blachy w kręgu tłoczone są tzw. kubki, które po drugiej fazie w prasach poziomych przechodzą przez pierścienie przeciągające o zmniejsz więcej »

Holding DS Smith bliski przejęcia producenta opakowań
Przedstawiciele firmy DS Smith Polska S.A. poinformowali niedawno o ogłoszonym przez holding DS Smith planie przejęcia działu produkcji opakowań firmy Svenska Cellulosa Aktiebolaget SCA, z wyłączeniem aktywów związanych z produkcją papierów siarczanowych (kraft). Transakcja o wartości ok 1,6 mld euro netto będzie sfinansowana emisją akcji oraz dodatkowo pozyskanym kapitałem dłużnym. Zakup SCA, drugiej pod względem wielkości firmy produkującej opakowania w Europie, jest spójny z celem obranym przez Grupę DS Smith, jakim jest zdobycie pozycji lidera wśród dostawców opakowań z surowców wtórnych dla branży szybko zbywalnych artykułów codziennego użytku (FMCG = fast moving consumer goods) w Europie. Akcjonariusze Grupy wyrazili już zgodę na przeprowadzenie transakcji oraz na sposób jej finansowania. Jeśli zakup firmy SCA zostanie sfinalizowany, co zależy m.in. od zgody regulatorów rynku w kilku krajach (w Polsce jest nim Urząd Antymonopolowy), wzmocni on przewagę konkurencyj- OPAKOWANIE 2/2012 12 RYNEK EKONOMIA I TECHNOLOGIE Holding DS Smith bliski przejęcia producenta opakowań OPRACOWANO NA PODSTAWIE INFORMACJI FIRMY DS SMITH POLSKA Szwedzka firma Billerud odkupuje część koncernu UPM produku więcej »

INFORMACJE MIESIĄCA
Firma Synthos dostawcą Grupy Paccor Jeden z producentów tworzyw sztucznych w naszym kraju, firma Synthos podpisała znaczący kontrakt na dostawę produkowanego przez siebie polistyrenu. Partnerem firmy Synthos została Grupa Paccor, międzynarodowy producent opakowań. O zawarciu umowy firma Synthos poinformowała w specjalnym komunikacie. Zawarty kontrakt będzie obowiązywał do końca 2014 r., a jego wartość wynosi aż 100 mln euro. To jedna z bardziej wartościowych transakcji zawartych dotychczas przez tę polską firmę. Polistyren będzie przez trzy lata trafiał do zakładów firmy Paccor znajdujących się w Finlandii, Niemczech, naWęgrzech, we Francji, Holandii, Bułgarii, Rumunii, Turcji oraz Hiszpanii. Odbiorcami będą również dwie fabryki ulokowane w naszym kraju: w Siemianowicach Śląskich i w Skierniewicach. Łącznie polistyren dotrze do 15 zakładów Grupy. Paccor jest cenionym międzynarodowym producentem opakowań. Wcześniej firma była znana pod nazwą Huhtamaki. Firma specjalizuje się w wytwarzaniu opakowań przede wszystkim dla sektora spożywczego.  Na podstawie informacji portalu Plastech opracował TK Płyty nyloflex FAM Digital więcej »

JustManage: analizuj i reaguj
Współczesny, wysoce konkurencyjny rynek stawia przed firmami produkcyjnymi coraz więcej wymagań. W uproszczeniu sprowadzają się one do konieczności szybkiego dostarczania zróżnicowanych i tanich produktów wysokiej jakości. Przedsiębiorstwa, które chcą utrzymać się na rynku, coraz częściej posiłkują się nowoczesnymi systemami zarządzania produkcją.Kiedyś wystarczyło zautomatyzować procesy produkcyjne dla ograniczenia liczby ludzkich błędów i przyspieszenia pracy, a także dobrze zorganizować funkcjonowanie firmy, by biznes się kręcił. Dzisiaj to za mało. Wraz ze skracaniem życia produktów, wzrostem wymagań dotyczących wielkości dostaw i coraz krótszym czasem oczekiwania na realizację zamówienia, konieczne jest stworzenie możliwości szybkiego i skutecznego reagowania w dynamicznym środowisku o dużym stopniu nieprzewidywalności, czyli zagwarantowanie, że towar zostanie wyprodukowany "just-in-time" ("dokładnie na czas") i nie będzie zalegał w magazynie generując straty. Ten celmożna osiągnąć na kilka sposobów. Corazwiększą popular więcej »

Kolor a kulturowa tożsamość opakowania
BEATA HOFFMANN 
Przez stulecia większość kultur wytworzyła na własny użytek różne pojemniki, które umożliwiały przechowywanie surowców i dostarczanie ich do miejsc oddalonych od źródeł pochodzenia. Tym samym zaczęła się wytwarzać istniejąca dziś zależność pomiędzy technologią opakowań a rozwojem kultury1. Wraz z rozwojem w latach 50. telewizji komercyjnej i wzrostem liczby sklepów samoobsługowych powstały warunki do stworzenia wspólnej platformy dla rozwoju produktów i ich opakowań. Jednak dopiero wyodrębnienie sięmarketingu jako nowej dyscypliny biznesu posłużyło za katalizator, dzięki któremu opakowania stały się główną siłą napędową sprzedaży produktów2. Również dziś forma i wygląd opakowania mają ogromny wpływ na konsumenckie wybory. Opakowanie ma być atrakcyjne, przyciągać uwagę potencjalnego klienta i służyć komunikacji między nabywcą a towarem. Różne elementy kształtujące wygląd opakowania, jak choćby kształt, faktura, kolor czy czcionka tworzą pozawerbalną sferę porozumienia, odbieraną przede wszystkim okiem człowieka. Większość codziennych decyzji opiera się na wrażeniach wzrokowych ludzi, dlatego też OPAKOWANIE 2/2012 65 BADANIA I ROZWÓJ Beata Hoffmann: Colour and cultural identity of packaging. The use of colours in packaging depends to a considerable extent upon the binding fashion, trends or patterns. Therefore, in package designing so important seems to be the identification of the target group together with its cultural habits. Packaging is an individual cultural sign and package designing makes design for human beings. Kolor a kulturowa tożsamość opakowania BEATA HOFFMANN INSTYTUT STOSOWANYCH NAUK SPOŁECZNYCH UNIWERSYTET WARSZAWSKI Barwa w istotny sposób oddziałuje na zachowania ludzi, na ich reakcje fizjologiczne i na świadome wybory, kolory zaś "czytane" są dużo szybciej niż tekst. Fakt ten wykorzystany został przez praktyków marketingu, którzy wzrokowi przypisali główną rolę w promocji dóbr i usług. 1 Więcej n więcej »

Kubek jak origami
Amerykański architekt Peter Herman lubi dobrą kawę. Smakowała by mu ona jeszcze bardziej, gdyby nie jeden, mało istotny zdawałoby się szczegół: kubek jednorazowego użytku, w którym zabiera kawę na wynos. A konkretnie jego najmniej ekologiczny element: wieczko z tworzywa sztucznego. Problem zanieczyszczających środowisko zużytych kubków po kawiemoże wydawać się błahy. Przestaje nimbyć, gdy zdamy sobie sprawę, że tylko mieszkańcy USA w ciągu roku wyrzucają ok. 20mld jednorazowych naczyń na napoje. Nic dziwnego, że zaprząta uwagę nawet takich gigantówjak sieć kawiarni Starbucks. W 2010 r. sponsorowała ona konkurs BetaCup zorganizowany za pośrednictwem internetowego forum dla projektantów Jovoto. Celem konkursu było stworzenie proekologicznego kubka na wynos. Pomysł zakończył się więcej »

Mondi Corrugated - nowy asortyment wyrobów
Portfolio wyrobów z tektury falistej firmy Mondi Corrugated jest obecnie bardziej dostępne, przejrzyste i bardziej przyjazne dla użytkownika. Ukierunkowane na produkty o zwiększonej wartości dodanej, będącej efektem udoskonaleń w oprogramowaniu, systemach IT i praktycznych szkoleniach, stanowi odzwierciedlenie nacisku, jaki firma Mondi kładzie na innowacje, umieszczając klienta w centrum swojej strategii. Zorientowane na istniejące i rozpoznane potrzeby klientów, więcej »

Nowa jakość w odczytywaniu kodów kreskowych
Firma Cognex Corporation wprowadziła na rynek obecnie najlepszy - jak twierdzi - stacjonarny czytnik przemysłowy kodów ID DataMan 300. 
Czytnik jest przeznaczony do odczytu najtrudniejszych aplikacji kodu ID przy niezrównanej prędkości odczytu. Dzięki nowemu algorytmowi 1DMax+, który wykorzystuje nową, rewolucyjną technologię "Hotbars", nowe czytniki w znaczący sposób podwyższają szybkość odczytu kodu kreskowego. W przypadku kodów 2D i trudno czytelnych kodów DPM (Direct Part Mark) jakość odczytu została znacząco podwyższona poprzez istotną aktualizację algorytmu 2DMax do 2DMax+. Dodatkową zaletą urzą więcej »

Nowe gatunki kopolimeru statystycznego w ofercie BOPS
Firma BOPS oferuje pełny zakres gatunków polipropylenu (PP), takich jak: homopolimery PP, kopolimery blokowe PP i kopolimery statystyczne PP o zróżnicowanych właściwościach. Produkty te pochodzą z fabryki Basell Orlen Polyolefins Sp. z o.o. (BOP), która na skalę przemysłową uruchomiła produkcję kopolimeru statystycznego na podstawie o technologii Spheripol. Dzięki temu powiększony został zakres wytwarzanych w fabryce BOP poliolefin o nową grupę tworzyw polipropylenowych, które dotychczas nie były produkowane w Polsce. więcej »

Opakowania dobrze oznakowane
ANNA NARUSZKO 
Firma Videojet Technologies jest częścią globalnej korporacji Danaher i dostarcza przemysłowe systemy znakujące w trzech podstawowych technologiach: inkjetowej, termotransferowej oraz laserowej. Są one instalowane bezpośrednio u klientów końcowych, jak również sprzedawane producentom linii produkcyjnych, którzy integrują je w swoich rozwiązaniach. Użytkownikami systemów znakujących Videojet są znaczące firmy, takie jak: Pepsi Cola, 3M, TZMO Bella, Danone, Ferrero, Avon, Grupa Żywiec, Mlekpol, Nestle, Sokołów S. A., Tetra Pak, HFP Sonko, Decora, Grupa Maspex, Pilkington, Colgate, Kraft Foods, Multivac, Unilogo, a także liczne browary, mleczarnie, przetwórnie mięsne i inne mniejsze zakłady wytwórcze. Firma Videojet zatrudnia blisko 2300 osób na całym świecie, w Polsce 46 osób i może się pochwalić pozycją globalnego lidera segmentu znakowania w Stanach Zjednoczonych, Ameryce Łacińskiej, Europie i Azji. Rozwiązania Videojet pracują właściwie na całym świecie, a w Polsce spółka obecna jest już 18. rok i ma na swoim koncie ponad 4500 instalacji (z globalnych 138 tysięcy). Od września ub.r. na czele polskiego oddziału Videojet stoi Swapan Chaudhuri, który po 5 latach dla tego wyzwania zrezygnował z funkcji dyrektora zarządzającego firmą Kodak Polska. Videojet jest czołową firmą w branży nowych technologii, specjalizującą się w znakowaniu towarów - mówi country manager Videojet Technologies Sp. z o.o. - Znakowanie produktów datami przydatności do spożycia czy numerami seryjnymi lub numerami partii jest niezbędne w każdej branży, a tym bardziej - bo ust więcej »

Opakowania jako zaniedbane narzędzie marketingowe na przykładzie branży kosmetycznej
ANNA BINDA 
Opakowania, które zaprojektowane są w sposób niewłaściwy tworzą konsekwentnie negatywne odczucia, które przejawiają się w reakcjach konsumentów, począwszy od małego poirytowania, a skończywszy na całkowitym odrzuceniu danego produktu. Bardzo często należą do nich opakowania, które nie spełniają wymagań konsumenckich, ale odpowiadają w zupełności producentowi. Na projektantach opakowań spoczywa ogromna odpowiedzialność, w niektórych przypadkach prawna, projektowania takich opakowań, które są bezpieczne, użyteczne, nie wprowadzają w błąd, przekazują potrzebne informacje, nie ranią uczuć konsumentów, jak również nie przynoszą szkody środowisku [Stewart 2009, s. 55]. Wszystko jednak pięknie wygląda na papierze, lecz każda z wyżej wspomnianych kwestii wymaga poważnego rozważenia, by opakowanie w odpowiedni sposób spełniało swoją funkcję. Niestety, zdarzają się przypadki błędnie zaprojektowanych opakowań. Sytuacja taka może wynikać z tego, że projektant zbytnio koncentruje się na sprostaniu założeniom projektu, a przez to omawiane wyżej kwestie umkną jego uwadze. Czy można zatem zaryzykować stwierdzenie, że opakowanie staje się współcześnie coraz bardziej zaniedbanym narzędziem marketingu? Trudno jest udzielić na postawione pytanie odpowiedzi twierdzącej, obserwując półki sklepowe, na których z roku na rok pojawia się coraz więcej opakowań, będących istnymi dziełami sztuki. Producenci wydają się coraz bardziej świadomi tego, jak ogromną rolę w strategii marketingowej oraz w cyklu życia produktu odgrywa jego zewnętrzna warstwa, jaką jest opakowanie. Niestety, są jednak producenci, którzy nie chcą bądź więcej »

Opakowania przemawiają do klientów
DAVID BARTAL 
W konkursach projektantów nagradzane są często te opakowania, które wyróżniają się estetyką lub w pomysłowy sposób łączą zalety atrakcyjnej formy z funkcjonalnością. Ale opakowania stanowią również zwierciadło odbijające społeczne i technologiczne trendy oraz tworzą część osnowy kultury popularnej. Współcześnie opakowania wykraczają daleko poza sferę grafiki i interaktywnie komunikują się z klientami na wiele sprytnych, nowych sposobów. Użycie zaawansowanych technologii komunikacji w sektorze opakowań staje się coraz powszechniejsze. Opakowanie nie zamierza dłużej leżeć spokojnie na półce i czekać na moment, gdy przechodzień wreszcie je zauważy - zamierza natomiast odgrywać coraz bardziej aktywną rolę - mówi Richard Shear, dyrektor kreatywny w firmie The Shear Partnership założonej w 1996 r. Do jej klientów należą tacy rynkowi giganci, jak Coca- -Cola, Hasbro, IBM, Johnson & Johnson, Pernod Ricard oraz Procter & Gamble. Shear jest również wykładowcą na kursie Masters in Branding w nowojorskiej Szkole Sztuk Wizualnych. Jedną z nowych technologii, które robią karierę w marketingu, są kody kreskowe i kody QR (Quick Response). Innowacyjny systemQR staje się coraz popularniejszymnarzędziemwmarketingu interaktywnym - zarówno prod więcej »

OPROGRAMOWANIE MIS/ERP DLA BRANŻY OPAKOWAŃ
FIRMA ESKO JEST OD LAT LIDEREM NA RYNKU DOSTAWCÓW NAŚWIETLAREK CTP FLEKSO, STOŁÓW WYCINAJĄCO-BIGUJĄCYCH ORAZ ZINTEGROWANEGO I KOMPLEKSOWEGO OPROGRAMOWANIA DLA PROJEKTANTÓW I PRODUCENTÓW OPAKOWAŃ, STUDIÓW PREPRESS, DRUKARNI, WYDAWNICTW ORAZ FIRM REPROGRAFICZNYCH. WOFERCIE: ZNANE I UZNANE OPROGRAMOWANIE ESKO SUITE 10 - m.in. Artios-CAD, ArtPro, PackEdge, Automation Engine, Color Engine, Imaging Engine, WebCenter. PORTFOLIO UZUPEŁNIAJĄ OBECNIE PROGRAMY projektantów i agencji reklamowych Z PAKIETU STUDIO: Visualizer, Studio Designer, Studio for Boxes, Studio for Flexibles, Studio for Shrink Sleeve. Firma powstała w 1999 roku i od początku swojej działalnoś więcej »

Pierwsze urodziny fabryki Printpack
Otwarta w październiku 2010 roku w Kutnie fabryka firmy Printpack, producenta opakowań giętkich, obchodziła niedawno swoją pierwszą rocznicę. Zakład o powierzchni 10 tys. m2 produkuje opakowania zarówno dla lokalnych, jak i międzynarodowych klientów.Warta 40 milionów euro fabryka oferuje nadruk rotograwiurowy oraz fleksograficzny, a także laminację, która pozwala rozszerzyć ofertę opakowań o bardziej skomplikowane struktury. Zakład w Kutnie znacząco poprawił zdolności produkcyjne firmy Printpack w Europie oraz wzmocnił więcej »

Prinect Packaging Workflow: opakowania pod kontrolą
ANDRZEJ KUNSTETTER PIOTR BOGUSZ 
Każdy profil produkcji poligraficznej cechuje określona specyfika. Z tego powodu drukarze poszukują rozwiązań "szytych na miarę" ich potrzeb - dostosowanych do konkretnego typu zleceń. Firma Heidelberg oferuje narzędzie, które usprawnia pracę w drukarniach opakowaniowych: "Prinect Packaging Workflow". Projektowanie i przygotowanie do druku W skład systemu Prinect wchodzi wiele przydatnych modułów. Prinect Package Designer pozwala zaprojektować dowolne pudełko czy opakowanie korzystając z bogatej biblioteki elementów oraz algorytmów ułatwiających szybkie, efektywne i bezbłędne wykonanie projektu. Liczne funkcje programu umożliwiają nie tylko wykonanie samego projektu, ale także sporządzenie prototypu oraz przygotowanie wykrojnika. Z kolei Prinect Signa Station Packaging Pro to program służący do wykonania kompletnej impozycji całego arkusza dzięki wykorzystaniu cyfrowej postaci obrysu wykrojnika. Moduł ten pozwala dodatkowo na dokonanie poprawek i usunięcie ewentualnych błędówwpliku opisującymwykrojnik,wygenerowanie spadów lub rozwiązanie ewentualnych konfliktów pomiędzy użytkami. Cenną funkcją może również zobrazowanie projektu w 3D za pomocą przeglądarki internetowej. Prinect SignaStation ma obecnie także możliwość generowania kodów kreskowych, a opcja optymalizacji arkusza pozwala na automatyczne rozkładanie użytków na kilku arkuszach. Prinect PDF Toolbox rozszerza standardowe możliwości programu Adobe Acrobat. Jedną z wielu nowości w wersji 2011, OPAKOWANIE 2/2012 34 SYSTEMY MIS/ERP DLA BRANŻY OPAKOWAŃ EKONOMIA I TECHNOLOGIE Prinect Packaging Workflow: opakowania pod kontrolą ANDRZEJ KUNSTETTER, PIOTR BOGUSZ, HEIDELBERG POLSKA D więcej »

Produkcja opakowań pod kontrolą
PAWEŁ SZARUBKA 
Z badań przeprowadzonych przez grupę Vanson Bourne wynika, że producenci opakowań wykorzystujący nowoczesne systemy MIS/ERP mogą osiągnąć marże o 40 proc. wyższe niż ich konkurenci, którzy posiadają mniej zaawansowane systemy. EFI Radius to nowoczesny system integrujący rozwiązania ERP/MIS dla branży opakowań i etykiet, wykorzystujący, analizujący, interpretujący i organizujący dane z całej firmy, co pozwala na natychmiastowy dostęp do istotnych informacji. Dodatkowo jego zakup może być wsparty funduszami unijnymi. Ulokowany w Dolinie Krzemowej koncern EFI (Electronics For Imaging), wraz ze swymi 28 oddziałami w Ameryce, Europie, Afryce i Azji należy do czołówki firm prowadzących badania i rozwijających, projektujących oraz dostarczających technologie cyfrowe, a także oprogramowanie dla przemysłu poligraficznego i opakowaniowego z całego świata. Koncern EFI - dwie dekady rozwoju Linia produktów EFI obejmuje zintegrowane systemy zarządzania MIS: EFI PrintSmith, EFI Pace, EFI Monarch, EFI Radius - dostępne od wielu lat także w modelu cloud computing; systemy Web-To-Print o nazwie EFI Digital StoreFront; systemy przetwarzania obrazu Fiery Digital Print Solutions; systemy druku wielkoformatowego Vutek Digital Inkjet Solutions i Rastek Digital Inkjet Solutions, a także cyfrowe systemy drukowania etykiet Jetrion UV lnkjet Systems. Działająca na rynku od 20 lat firma zatrudnia obecnie 2187 pracowników (w tym 950 inżynierów, spośród których 266 pracuje w dziale rozwoju oprogramowania). Koncern EFI co roku przeznacza ok. 25 proc. swojego dochodu na działalność badawczo- rozwojową oraz projektowanie nowych technologii i produktów. Systemy MIS i Web-To-Print firmy EFI są użytkowane przez ponad 12 tysięcy przedsiębiorstw n więcej »

Realizacja funkcji opakowań w e-handlu w branży kosmetycznej
ANDRZEJ KORZENIOWSKI RYSZARD CIERPISZEWSKI 
Internet staje się coraz popularniejszą platformą handlu tzw. e-commerce. Sprzedaż internetowa pozwala ograniczyć m.in. koszty związane z wynajmem lokali, zatrudnieniem personelu czy wystrojem sklepu. Oznacza to, że koszt dotarcia do klienta jest niższy niż w handlu tradycyjnym. Daje to również możliwość dotarcia do nowych konsumentów, co wiąże się ze zwiększeniem udziału w rynku, poszerzeniem znajomości marki produktów i zwiększeniem przychodów firmy. Z drugiej strony kupujący oszczędzają czas oraz uzyskują możliwość dokonania zakupów o dowolnej porze dnia. Zgodnie z danymi GUS [1], w 2010 roku dostęp do Internetu miało 63,4% gospodarstw domowych, co stanowiło wzrost o 4,8% w porównaniu z rokiem poprzednim. Blisko 55% mieszkańców Polski w wieku 16-74 lat regularnie z niego korzystało. Liczba Polaków dokonujących zakupy przez Internet w latach 2006-2010 wzrosła ponad dwukrotnie (z 3,6 mln w 2006 r. do 8,3 mln w 2010 r.). Najczęściej oferowaną grupą asortymentową są ubrania i sprzęt sportowy, książki i czasopisma, następnie sprzęt elektroniczny (bez komputerowego) oraz artykuły spożywcze i kosmetyki. Ocena sklepów internetowych jest trudna. Wpływa na to bardzo duża liczba kryteriów, jakie należy brać pod uwagę, a ponadto każdy z internautów ma swoje własne preferencje i przyzwyczajenia. TygodnikWprost oraz portalMoney. plco roku sporządzają ranking najlepszych sklepów internetowych [2].Wroku 2010 ocenie poddano 100 najpopularniejszych e-sklepów. Pod uwagę brano ponad sześćdziesiąt różnych kryteriów mających, zdaniem przeprowadzających ranking, największe znaczenie d więcej »

Rośnie zainteresowanie technologią HD Flexo
Już ponad 160 firm działających w sektorze poligraficznym otrzymało prestiżowy certyfikat HD Flexo. Gwarantuje on - co potwierdza twórca technologii, firma EskoArtwork - że przedsiębiorstwo legitymujące się certyfikatem dostarcza klientom najwyższej jakości usługi HD Flexo. Celem EskoArtwork jest oferowanie klientom ujednoliconych parametrów druku HD i zarazem najlepszych materiałów. Oznacza to, że nie tylko drukarnie, ale i dostawcy oraz producenci urządzeń i materiałów (maszyn drukujących, taśm do mocowania form drukowych, wałków rastrowych czy farb) mogą uzyskać taki certyfikat. Klienci dostrzegają, że certyfikat HD Flexo może wiele zmienić - mówi Jan Buchweitz, Senior Product Manager Digital Flexo w firmie EskoArtwork. Chcą pewnych rozwiązań. Pragną pewności, że certyfikowane elementy będą działać wspólnie w perfekcyjny s więcej »

Spoiwo procesów w drukarni opakowań
ANDRZEJ MIKOŁAJCZUK 
Cechą nadrzędną systemu ERP/MIS, przeznaczonego dla branży opakowań jest to, iż powinien się on skupiać nie tylko na etapie procesu druku, ale również na procesach wykończeniowych. Każdy z nich powinien być doskonale sparametryzowany już w momencie wykonywania kalkulacji przedwykonawczej. Jest to o tyle istotne, że produkcja pudełka to skomplikowany proces technologiczny, który angażuje przygotowalnię, maszynę drukującą, sztancę oraz składarko-sklejarkę. Często producent decyduje się na uszlachetnieniu swego produktu procesami takimi, jak złocenie na gorąco, wklejanie okienek czy też tłoczenie alfabetu Braille’a. Na etapie kalkulacji system ERP/MIS winien nam dać możliwość umieszczenia użytków na formie dru więcej »

Unia Europejska wspiera branżę opakowań
Uniwersytet Hallam z Sheffield w W. Brytanii otrzymał ponad 3 mln euro ze środków Unii Europejskiej, które przeznaczy na uruchomienie panelu badawczego Newgenpak (skrót od New Generation Packaging - opakowania nowej generacji). W jego skład wejdą eksperci zajmujący się tematyką zrównoważonego rozwoju w branży opakowań.Celem inicjatywy jest stworzenie nowatorskich opakowań z papieru: tanich i przyjaznych dla środowiska. Grupa więcej »

Zintegrowany system zarządzania - oczekiwania i rzeczywistość
KRZYSZTOF KRUPA 
Wiele drukarń zastanawia się obecnie nad zakupem i wdrożeniem zintegrowanego systemu wspomagającego zarządzanie firmą. Dotychczasowe metody pracy przestają bowiem wystarczać do radzenia sobie z przetwarzaniem rosnącej ilości informacji. W dobie kryzysu oraz konkurencji cenowej na rynku zaczynamy rozglądać się za nowymi narzędziami. Pytanie brzmi, czy zdajemy sobie sprawę jak trudne zadanie stoi przed nami, gdy decydujemy się na wdrożenie systemu? System całościowo zintegrowany Drukarnia oczekuje, że po zakupie i implementacji systemu nastąpi usprawnienie przepływu informacji oraz tworzenia szczegółowych kalkulacji i raportów dla zarządu, a także podniesienie wydajności produkcji poprzez możliwość kontroli zarejestrowanych czynności. Wszystkie te oczekiwania są jak najbardziej uzasadnione i zrozumiałe z punktu widzenia osób zarządzających przedsiębiorstwem. Należy jednak pamiętać, że zintegrowany system zarządzania przedsiębiorstwem może być w pełni wykorzystany dopiero po połączeniu z innymi działami firmy, takimi jak księgowość lub dział personalny. Czy rozważając wdrożenie zastanawialiście się Państwo, w jaki sposób zostanie on zintegrowany z księgowością? Jakich danych będzie dostarczał działowi personalnemu? Jak połączyć informacje uzyskiwane z magazynu firmy, dotyczące rozchodu materiałów i surowców albo wyniki inwentaryzacji okresowej lub rocznej? W jaki sposób rozliczać płatności za faktury wystawione w systemie zintegrowa więcej »

Znaczenie opakowań w marketingu
STEFAN JAKOWSKI 
Marketing to sposób działania gospodarczego dotyczący dystrybucji reklamy i sprzedaży produktów. Celem działalności marketingowej jest dostosowanie przemysłu do aktualnych warunków rynkowych oraz dostosowanie produkcji do sytuacji na rynku i interesów przedsiębiorców. Wymagania marketingowe dotyczące opakowań to ich walory promocyjno-reklamowe, barwa, szata graficzna oraz informacje umieszczone na opakowaniu. Marketing ma też na celu dostosowanie materiałów opakowaniowych i opakowań do maszyn pakujących, aktualnej sytuacji rynkowej oraz stosowanych metod dystrybucji towarów. Opakowania spełniają też funkcje logistyczne i ochronne. Podstawowe wymagania marketingowe dotyczące opakowań to:  właściwa ochrona zapakowanego produktu,  dostosowanie do wymagań logistycznych, związanych z dystrybucją zapakowanych towarów,  dostosowanie do wymagań konsumentów oraz  walory promocyjno-reklamowe. Podstawowym zadaniem opakowania jest też zabezpieczenie jego zawartości w czasie całego okresu użytkowania, tj. od momentu zapakowania w nie produktów do jego transportu i przechowywania lub przeładunku. Podstawowym kryterium decydującym o efektach stosowania opakowań, a także o wielkości szkód towarowych w transporcie i o bezpieczeństwie przewozów są wymagania związane z funkcją ochronną opakowań, która obejmuje: a - ochronę zapakowanego produktu, b -ochronę środowiska przed szkodliwym oddzi więcej »

Znakowarki kodów firmy Linx dostępne globalnie
Opracowane z myślą o nanoszeniu kodów na podłoża porowate oraz niepowlekane - takie jak tektura - oba urządzenia są szczególnie przydatne do znakowania opakowań zewnętrznych, takich jak pudełka albo tacki. Jason Remnant, kierownik ds. produktuwfirmie Linx,wyjaśnia:Drukarki Linx TJ125 oraz TJ225 oferują niezawodność, wolność od stresu oraz brak więcej »

  • Aktualnoś›ci
  • Bestsellery
2019-12-12

"Ochrona przed Korozją" patronem medialnym»

2019-10-30

VI Międzynarodowe Sympozjum Cynkownicze»

2019-10-23

W Sosnowcu o oświetleniu»

2019-10-10

ETCC2020 Kraków, 2-4 września 2020 »

2019-07-24

Nowa sonda chloru całkowitego»

2019-06-12

Współczesne technologie przeciwkorozyjne»

2019-05-20

"Historyczny Rozwój Konstrukcji Pojazdów"»

2019-05-06

Eurocorr 2019-rejestracja do 16 maja»

2019-04-24

24 kwietnia Dniem Świadomości Korozyjnej»

2019-04-03

Sesja PSK podczas "Corrosion 2019"»

Przekaźniki rezystancyjne

ELEKTROINSTALATOR
(2019-9)»

Diagnostyka falownika i silnika elektrycznego w 5 krokach

ELEKTROINSTALATOR
(2019-9)»

Sterowanie napędami rolet

ELEKTROINSTALATOR
(2019-9)»

Lokalizacja przewodów i kabli

ELEKTROINSTALATOR
(2019-9)»

Narzędzia do obróbki kabli i przewodów

ELEKTROINSTALATOR
(2019-9)»

Zioła i przyprawy najczęstsze zagrożenia mikrobiologiczne

PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
(2019-11)»

Związki bioaktywne w przyprawach i ich rola w dietoterapii

PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
(2019-11)»

Opakowanie jako "znak"?

OPAKOWANIE
(2019-11)»

Ustalenie linii brzegu w trybie ustawy Prawo wodne i pomiaru sytuacyjnego linii brzegu opisanego w § 82a rozporządzenia egib

PRZEGLĄD GEODEZYJNY
(2019-11)»

Wpływ modyfikacji chitozanu na jego strukturę i powierzchnię właściwą

GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
(2019-11)»

LISTA CZASOPISM

  • ATEST - OCHRONA PRACY
  • AURA OCHRONA ŚRODOWISKA
  • CHŁODNICTWO
  • CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
  • DOZÓR TECHNICZNY
  • ELEKTROINSTALATOR
  • ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
  • GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
  • GAZETA CUKROWNICZA
  • GOSPODARKA MIĘSNA
  • GOSPODARKA WODNA
  • HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
  • INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
  • MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
  • MATERIAŁY BUDOWLANE
  • OCHRONA PRZED KOROZJĄ
  • ODZIEŻ
  • OPAKOWANIE
  • POLISH TECHNICAL REVIEW
  • PROBLEMY JAKOŚCI
  • PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
  • PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
  • PRZEGLĄD GEODEZYJNY
  • PRZEGLĄD MECHANICZNY
  • PRZEGLĄD PAPIERNICZY
  • PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
  • PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
  • PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY
  • PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
  • PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
  • PRZEMYSŁ CHEMICZNY
  • PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
  • PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
  • RUDY I METALE NIEŻELAZNE
  • SZKŁO I CERAMIKA
  • TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
  • WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
  • WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH

WYSZUKIWANE FRAZY

AURA żywność ekologiczna inżynieria materiałowa konserwanty suszenie przemysł chemiczny elektronika grafen haccp logistyka cukier herbata gospodarka mięsna miód materiały budowlane gospodarka wodna transglutaminaza dodatki do żywności pszenica Żarczyński ksylitol Przegląd Elektrotechniczny chleb ryby olej lniany pieczywo amarantus olej rzepakowy Jakość atest 7 KUKURYDZA czekolada gluten GMO antyoksydanty kaizen mleko ocena ryzyka drożdże błonnik przemysl chemiczny makaron ochrona przed korozją pompy ciepła Kociołek-Balawejder przemysł spożywczy Problemy jakości żywność funkcjonalna Przegląd papierniczy wino lody przegląd mleczarski orkisz proso kawa WZBOGACANIE ŻYWNOŚCI antocyjany ekstruzja zamrażanie nanotechnologia polifenole kakao kiełki kontakt aluminium zielona herbata ANALIZA SENSORYCZNA błonnik pokarmowy sól opakowania mięso reologia ocena ryzyka zawodowego rokitnik olejki eteryczne aronia opakowania aktywne enzymy karotenoidy jęczmień masło dynia kofeina mąka czerwińska biogaz kefir liofilizacja ścieki fotowoltaika żyto jakość żywności wiadomości elektrotechniczne CELIAKIA salmonella przyprawy probiotyki piwo znakowanie
  • WYDAWNICTWO | PRENUMERATA | REKLAMA | DRUKARNIA | KOLPORTAŻ | REGULAMIN E-USŁUG
Projekt i wykonanie: Pragma Software