• LOGOWANIE
  • KOSZYK
  • KONTAKT
    • WYDAWNICTWO
    • REDAKCJE
      • ATEST - OCHRONA PRACY
      • AURA OCHRONA ŚRODOWISKA
      • CHŁODNICTWO
      • CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
      • DOZÓR TECHNICZNY
      • ELEKTROINSTALATOR
      • ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
      • GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
      • GOSPODARKA MIĘSNA
      • GOSPODARKA WODNA
      • HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
      • INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
      • MATERIAŁY BUDOWLANE
      • OCHRONA PRZED KOROZJĄ
      • OPAKOWANIE
      • PROBLEMY JAKOŚCI
      • PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
      • PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
      • PRZEGLĄD GEODEZYJNY
      • PRZEGLĄD MECHANICZNY
      • PRZEGLĄD PAPIERNICZY
      • PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
      • PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
      • PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY
      • PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
      • PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
      • PRZEMYSŁ CHEMICZNY
      • PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
      • PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
      • RUDY I METALE NIEŻELAZNE
      • TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
      • WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
      • WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
    • REKLAMA
    • DRUKARNIA
    • KOLPORTAŻ
  • PRENUMERATA
  • LISTA CZASOPISM
    • ATEST - OCHRONA PRACY
    • AURA OCHRONA ŚRODOWISKA
    • CHŁODNICTWO
    • CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
    • DOZÓR TECHNICZNY
    • ELEKTROINSTALATOR
    • ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
    • GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
    • GAZETA CUKROWNICZA
    • GOSPODARKA MIĘSNA
    • GOSPODARKA WODNA
    • HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
    • INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
    • MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
    • MATERIAŁY BUDOWLANE
    • OCHRONA PRZED KOROZJĄ
    • ODZIEŻ
    • OPAKOWANIE
    • POLISH TECHNICAL REVIEW
    • PROBLEMY JAKOŚCI
    • PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
    • PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
    • PRZEGLĄD GEODEZYJNY
    • PRZEGLĄD MECHANICZNY
    • PRZEGLĄD PAPIERNICZY
    • PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
    • PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
    • PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY
    • PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
    • PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
    • PRZEMYSŁ CHEMICZNY
    • PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
    • PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
    • RUDY I METALE NIEŻELAZNE
    • SZKŁO I CERAMIKA
    • TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
    • WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
    • WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
  • WIRTUALNA CZYTELNIA
 
PORTAL INFORMACJI TECHNICZNEJ - NAJWIĘKSZA BAZA ARTYKUŁÓW TECHNICZNYCH ONLINE - AKTUALNIE 121782 PUBLIKACJE
  •   CZASOPISMA  
    • ATEST - OCHRONA PRACY
    • AURA
    • CHŁODNICTWO
    • CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
    • ELEKTROINSTALATOR
    • DOZÓR TECHNICZNY
    • ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
    • GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
    • GAZETA CUKROWNICZA
    • GOSPODARKA MIĘSNA
    • GOSPODARKA WODNA
    • HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
    • INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
    • MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
    • MATERIAŁY BUDOWLANE
    • OCHRONA PRZED KOROZJĄ
    • OPAKOWANIE
    • POLISH TECHNICAL REVIEW
    • PROBLEMY JAKOŚCI
    • PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
    • PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
    • PRZEGLĄD GEODEZYJNY
    • PRZEGLĄD MECHANICZNY
    • PRZEGLĄD PAPIERNICZY
    • PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
    • PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
    • PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
    • PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
    • PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
    • PRZEMYSŁ CHEMICZNY
    • PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
    • PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
    • RUDY I METALE NIEŻELAZNE
    • SZKŁO I CERAMIKA
    • TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
    • WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
    • WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
  •   KSIĄŻKI 
  • WIRTUALNA CZYTELNIA
  •   PRENUMERATA 
  •   REKLAMA 
  •   DRUKARNIA 
  •   KOLPORTAŻ 
  •   WYDAWNICTWO
  • OPAKOWANIE
  • 2011-5

OPAKOWANIE

Miesięcznik ISSN 0030-3348 - rok powstania: 1955
Czasopismo Federacji Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych NOT (FSNT NOT)

Opakowania giętkie i folia aluminiowa w 2010 roku


PIOTR DOBROŁĘCKI 
Wartość polskiego rynku chipsów i paluszków szacowana jest na 2 mld zł i ma tendencję rozwojową, bo według prognoz, w 2015 roku spożycie tych produktów na jedną osobę osiągnie poziom 0,9 kg, co oznacza wzrost o 12,5 proc. w stosunku do roku 2010. Paweł Chruścicki, dyrektor generalny PepsiCo, odpowiadający za segment przekąsek, ocenia, że "sprzedaż słonych przekąsek będzie w Polsce nadal rosnąć, ponieważ ich spożycie jest ciągle niższe niż w wielu krajach europejskich". PepsiCo, do którego należy marka Lay’s, jest liderem rynku słonych przekąsek w Polsce. W czołówce tego segmentu jest także The Lorenz Bahlsen Snack-World, właściciel miedzy innymi marki Lajkonik. Łączny udział tych dwóch firm w rynku sięga 60 proc. PepsiCo zainwestowałow swoje zakłady w Tomaszowie Mazowieckim i w Grodzisku około 180 mln zł. W tym roku na rozwój zakładu w Tomaszowie PepsiCo przeznacza kolejne kilkanaście milionów dolarów. Ofertę przekąsek rozwijają również producenci bakalii. W 2010 roku sprzedaż tzw. impulsowych przekąsek, czyli sprzedawanych w małych porcjach, wzrosła w Polsce o około 15 proc. W tym czasie wartość całego rynku orzechów i suszonych owoców zwiększyła się o około 12 proc. Jesienią ubiegłego roku przekąski pod marką "Bakalland up!" wprowadziła firma Bakalland, czołowy producent bakalii w Polsce o przychodach sięgających 200 mln zł rocznie. Zgodnie ze swoją strategią, Bakalland ma być czołowym producentem tzw. zdrowej żywności w Polsce. Wartość sprzedaży produktów firmy "Bakalland up!" ma wynieść 8 mln zł w roku obrotowym, który kończy się dla tej firmy 30 czerwca tego roku, a producent przewiduje dalszy wzrost sprzedaży w następnych latach. Firma chce w przyszłym roku rozszerzyć ofertę o batony ze zbóż i musli, po przejęciu spółki Pifo Eko Strefa, którą Bakalland kupił w styczniu tego roku za 57 mln zł. Spółka Pifo produkuje płatki śniadaniowe oraz pellety, czyli półprodukty do chipsów i snacków. W 2008 roku firma osiągnęł [...]
 

  • ZAKUP JEDNORAZOWY I DOSTĘP DO WIRTUALNEJ CZYTELNI
  • PRENUMERATA PAPIEROWA

   
Metoda płatności: Płatności elektroniczne (karta kredytowa, przelew elektroniczny)
Dostęp do publikacji (format pdf): 6.00 zł
 DO KOSZYKA 
Dostęp do Wirtualnej Czytelni - archiwalne e-zeszyty czasopisma (format swf) - 1h: 24.60 zł
 DO KOSZYKA 
Dostęp do Wirtualnej Czytelni - archiwalne e-zeszyty czasopisma (format swf) - 4h: 43.05 zł
 DO KOSZYKA 
Dostęp do Wirtualnej Czytelni - archiwalne e-zeszyty czasopisma (format swf) - 12h: 73.80 zł
 DO KOSZYKA 
 

Prenumerata

Szanowny Kliencie!
Zamów roczną prenumeratę w wersji PLUS a uzyskasz dostęp do archiwalnych publikacji tego czasopisma.
Nie zwlekaj - skorzystaj z tysięcy publikacji o najwyższym poziomie merytorycznym.
prenumerata papierowa roczna PLUS (z dostępem do archiwum e-publikacji) - tylko 354.00 zł
prenumerata papierowa roczna PLUS z 10% rabatem (umowa ciągła) - tylko 318.60 zł *)
prenumerata papierowa roczna - 264.00 zł
prenumerata papierowa półroczna - 132.00 zł
prenumerata papierowa kwartalna - 66.00 zł
okres prenumeraty:   
*) Warunkiem uzyskania rabatu jest zawarcie umowy Prenumeraty Ciągłej (wzór formularza umowy do pobrania).
Po jego wydrukowaniu, wypełnieniu i podpisaniu prosimy o przesłanie umowy (w dwóch egzemplarzach) do Zakładu Kolportażu Wydawnictwa SIGMA-NOT.
Zaprenumeruj także inne czasopisma Wydawnictwa "Sigma-NOT" - przejdź na stronę fomularza zbiorczego »
Rekomenduj znajomym
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

INNE PUBLIKACJE W TYM ZESZYCIE

Bardziej wyrazisty Carlsberg
Choć zielone logo firmy Carlsberg jest doskonale znane na całym świecie, sprzedaż produktów duńskiej firmy znanej ze swego piwa nie zawsze idzie w parze z rozpoznawalnością marki. Dlatego firma Carlsberg zdecydowała się na uruchomienie nowej globalnej kampanii reklamowej, której celem jest zmiana pozycjonowania swego napoju.Marka w nowej odsłonie ma zachęcić konsumentów, by nie bali się podejmować odważnych decyzji w swoim życiu i potrafili trzymać się zasad realizując własne cele. Nagrodą za wierność zasadom jest właśnie piwo Carlsberg. Światowa kampania tej marki więcej »

Czynniki wpływające na proces projektowania opakowań
MAGDALENA PYSZCZEK 
Projektowanie opakowań jest powiązane z wieloma dyscyplinami, m.in. marketingiem, planowaniem strategicznym, psychologią i socjologią. Na świecie jest silną gałęzią przemysłu związaną z wzornictwem przemysłowym, ma bezpośredni wpływ na kształtowanie postaw estetycznych w społeczeństwie, obecnie też na opakowaniu spoczywa większa niż dawniej rola sprzedażowa. W efekcie opakowanie stało się narzędziem, które - umiejętnie zaprojektowane - decyduje o sukcesie lub porażce rynkowej produktu. Jak wskazują badania, na jakie powołują się DuPuis i Silva, 75% decyzji zakupowych zostaje podjętych przy półce sklepowej [2]. Projektowanie opakowań jest skomplikowanym procesem, który został szeroko omówiony w literaturze przedmiotu. Różnią się one stopniem skomplikowania i nomenklaturą. Jedno jednak je łączy, to mianowicie, że w opakowaniu, jako na jedynej formie powiązanej z reklamą, nic nie może być przypadkiem umieszczone. Każdy element powinien mieć swoje uzasadnienie, aby zbudować skuteczny przekaz dla nabywcy. Celem podjętych rozważań jest zaprezentowanie czynników, jakie uwzględniają projektanci opakowań w swojej pracy. Warto więc przybliżyć temat, jak ten proces powstawania opakowania wygląda oraz zaprezentować znaczenie elementów, które najczęściej pojawiają się na opakowaniach. Zmiany wartości społecznych a projektowanie opakowań Projektowanie opakowań wymaga w pierwszym rzędzie zrozumienia osób, do których kierowany jest produkt. Trudność polega na tym, że projektowane opakowanie ma być odpowiedzią na dzisiejsze potrzeby konsumentów, ale też wychodzić w przyszłość i spełniać te, które dopiero się pojawią [7]. Obserwacja rynku, przewidywanie trendów jest obecnie bardziej skomplikowane. Zmiany społeczne mają inny charakter niż 20 czy 30 lat temu. Opisanie odbiorcy produktu poprzez charakterystykę demograficzną - klasyfikacje według płci, miejsca zamieszkania, zarobków, wykształcenia - nie daje obrazu, który pozwala precyzyj więcej »

d2w odpowiedzią na problem zanieczyszczeń?
Brytyjska firma Symphony Environmental Technologies, producent d2w - tworzywa oksy-biodegradowalnego o kontrolowanym "okresie życia", szybko zareagowała na głosy dobiegające z Brukseli i dotyczące możliwości nałożenia zakazu na stosowanie jednorazowych toreb foliowych. Mowa o oświadczeniu unijnego komisarza ds. środowiska, Janeza Potocnika, który niedawno ogłosił potrzebę bliższego zbadania problemu zanieczyszczeń pochodzących z tworzyw sztucznych. W swym oświadczeniu, zaprezentowan więcej »

Etykiety: służą i chronią
Firma Bizerba - producent wag i urządzeń etykietujących dla przemysłu - pokaże swoją ofertę w hali 14, na stoisku C14 pod hasłem: "Decentralizacja, oszczędności oraz bezpieczeństwo produktów i konsumentów w łańcuchu dostaw". Wśród prezentowanych rozwiązań znajdzie się szeroka gama nowoczesnych etykiet.Etykiety w XXI wieku są wielofunkcyjne: pełnią jednocześnie rolę dekoracji, elementu opakowania oraz nośnika informacji. Identyfikują produkt i nadają mu "osobowość", pomagają w walce z fałszerstwami, optymalizują cały proces logistyczny dzięki zastosowaniu mikroprocesorów RFID, zwiększają satysfakcję konsumentów dostarczając informacji na temat jakości żywności za pośrednictwem wskaźników czasu i temperatury (TTI). Techniczna złożoność i dekoracyjność łączą się w ich przypadku w jedną całość. To wystarczająca liczba powodów, by przyjrzeć się bliżej tym, często niedocenianym produktom poligraficznym. Jak chronić "procenty" przed złodziejami Z badań niemieckiego EHI Retail Institut wynika, że wina i alkohole "z górnej półki" należą do najczęściej kradzionych produktów w handlu detalicznym. Aby pomóc sprzedawcom w walce z rosnącą plagą kradzieży, firma Bizerba stworzyła elektroniczny znacznik radiowy, który służy do zabezpieczania butelek. Transpond więcej »

INFORMACJE MIESIĄCA
Nagroda EAFA dla membrany Alufix W marcu 2011 r. Europejskie Stowarzyszenie Folii Aluminiowej (EAFA) przyznało nagrodę Alufoil Trophy w kategorii Techniczna Innowacja za wersję Dry Pro aluminiowej membrany Alufix, przeznaczonej do zamykania metalowych puszek. Nowy produkt nie tylko czyni otwarcie puszki łatwiejszym i bezpieczniejszym, ale dodatkowo wymaga użycia znacznie mniejszej siły (o około 50 proc.) w porównaniu z konkurencyjnymi otwarciami typu "ring-pull" (gdy wieczko odrywamy pociągając za przymocowany do cylindra metalowy pierścień). Do produkcji wieczka Alufix Dry Pro zastosowano o 30 proc. mniej aluminium - bez obniżania doskonałych właściwości ochronnych. Pokrywkę Alufix Dry Pro zastosowano w metalowej puszce na mleko w proszku Nestlé Easy Scoop. Aluminiowa membrana jest przymocowana do puszki poniżej jej górnej krawędzi, pozostawiając miejsce na umieszczoną nad membraną łyżeczkę służącą do nabierania mleka. Puszkę zamyka od góry pokrywka z tworzywa sztucznego. Po usunięciu membrany łyżeczka opiera się nawewnętrznympierścieniu i niema kontaktu z mlekiem, co zapewnia lepszą higienę i bezpieczeństwo produktu.  Na podstawie informacji firmy Amcor opracował TK.DSV Solutions rozwija usługi copackingu Klienci coraz częściej wymagają od operatorów logistycznych świadczenia kompleksowych usług konfekcjonowania towarów. DSV w Kampinosie - oddział globalnego dostawcy usług transportowych i logistycznych - rozbudowuje więc swój park maszynowy, inwestując w automatyczną pakowarkę oraz nowoczesny sprzęt do etykietowania. Usługi copackingowe - przygotowywanie zestawów promocyjnych, dołączanie próbek czy przepakowywanie wyrobów gotowych - to standardowe potrzeby klientów branży spożywczej czy kosmetycznej wobec operatorów logistycznych. Dzisiaj powierzchnie magazynowe i składowanie to zaledwie podstawa gamy usług, która obejmuje też więcej »

Inteligentne opakowania - przykłady i zastosowanie
MAŁGORZATA NOWACKA ALEKSANDRA FIJAŁKOWSKA 
Podstawowym zadaniem stawianym opakowaniom przeznaczonym do kontaktu z żywnością jest ochrona produktów żywnościowych przed działaniem czynników niekorzystnie wpływającym na produkt, tj. zanieczyszczeń chemicznych, mikrobiologicznych, tlenu czy światła. Wraz ze wzrostem gospodarczym, rozwojem produkcji i zaostrzającą się na rynku konkurencją wzrasta znaczenie nowych technologii w opakowalnictwie. W ostatnich latach wzrasta zainteresowanie opakowaniami inteligentnymi. Według rozporządzenia 450/2009, inteligentne materiały i wyroby to "materiały i wyroby, które monitorują stan opakowanej żywności lub jej otoczenia". Inteligentne systemy opakowaniowe, poprzez umieszczenie różnego rodzaju wskaźników na etykiecie bądź bezpośrednio na opakowaniu pozwalają monitorować jakość produktu w całym łańcuchu dostaw. Wskaźniki za pomocą określonych zmian, głównie zmian koloru wskazują na zmianę składu atmosfery panującej wewnątrz przestrzeni opakowania lub na zmiany zachodzące na powierzchni samego produktu [7]. Obecnie projektuje się wskaźniki, które w sposób bezpośredni podają informacje o produkcie, a jednocześnie są łatwe do interpretacji przez konsumenta [3]. Możemy wyróżnić następujące wskaźniki [10]:  wskaźniki czasu i temperatury, tlenu, dwutlenku węgla, nieszczelności, wzrostu mikroorganizmów, uszkodzenia opakowania;  znaczniki radiowe RFID;  biosensory i czujniki gazu. Przykłady różnych rodzajów opakowań inteligentnych i ich zastosowania przedstawione zostały w tabeli obok. Najpopularniejszymi wskaźnikami stosowanymi w opakowaniach inteligentnych są wskaźniki czasu i temperatury. Można wyróżnić dwa rodzaje tego typu wskaźników, tj. wskaźniki temperatury oraz integratory czasu i temperatury. Wskaźniki temperatury są stosowane w celu nieustannego monitorowania aktualnej temperatury produktu. Są one szczególnie ważne w przypadku produktów mrożonych i żywności chłodzonej. Pozwalają na zarejestrowanie przejściowego rozmrożenia więcej »

Interpack za pasem
Atlantic Zeiser Atlantic Zeiser Group, dostawca technologii, rozwiązań modułowych i systemowych dla przemysłowego druku cyfrowego DoD (drop on demand), zaprezentuje na targach Interpack nowy moduł drukujący OMEGA 20/25 oraz nową technologię utwardzania za pomocą lamp LED chłodzonych powietrzem. Drukarka oraz system utwardzania mogą być wykorzystane do druku pionowego oraz poziomego i zostały zaprojektowane z myślą o specjalnych wymaganiach nakładanych na drukarzy przez przemysł farmaceutyczny. Mimo kompaktowej budowy oba rozwiązania - łatwe do zintegrowania w istniejących liniach do produkcji opakowań - pozwalają na wydajne kodowanie i seryjne znakowanie produktów oraz implementowanie rozwiązań przydatnych w systemach track&trace i w walce z fałszerstwami farmaceutyków. Cyfrowa drukarka OMEGA 20/25 do druku DoD kolorów spotowych oferuje szerokość zadruku od 20 do 25 mm, dostosowaną do potrzeb producentów opa- Interpack za pasem OPRACOWANO NA PODSTAWIE INFORMACJI FIRM EKONOMIA I TECHNOLOGIE WYDARZENIA OPAKOWANIE 5/2011 Targi Interpack 2011 zbliżają się wielkimi krokami. W chwili, gdy niniejszy numer trafi do Państwa rąk, zaczniemy odliczanie ostatnich godzin przez rozpoczęciem największej imprezy opakowaniowej tego roku. Nie zamierzamy po raz kolejny pisać o skali przedsięwzięcia pod nazwą Interpack, jego długiej i bogatej historii oraz znaczenia, jakie ma dla globalnego rynku opakowaniowego. Nie jesteśmy w stanie - ze względu na ograniczoną pojemność naszego pisma - przedstawić wszystkich firm i nowości, z jakimi pojawią się one w Düsseldorfie. Aby jednak dać naszym czytelnikom przedsmak wielkiego święta, jakie rozpocznie się już wkrótce, prezentujemy ułamek oferty wybranych firm, które wystawią się w przestronnych halach centrum wystawienniczego Messe Düsseldorf. Jednocześnie obiecujemy, że w kolejnych numerach "Opakowania" znajdą Państwo relacje "z pierwszej ręki", kto i co ciekawego pokazał na targach Interp więcej »

Ishida dostarcza linię do pakowania frytek
Znana belgijska firma przetwórstwa ziemniaków, Agristo NV, zainstalowała linię Ishida do pakowania mrożonych frytek, dostosowaną specjalnie do wymagań klienta przez producenta oraz jego wyłącznego dystrybutora w Belgii, firmę BRN. Zadaniem linii, stanowiącej część nowoczesnej fabryki Agristo w Tilburgu, jest jak najwyższa wydajność i efektywność produkcyjna.Opracowane przez firmy Ishida i BRN rozwiązanie prowadzi proces pakowania od wyjścia produktu z tunelu chłodniczego do wejścia produktu do pakowaczek.Wskład linii wchodzi sześć nowoczesnych naważarek Ishida serii CCW-R, naważających do opakowań o wielkościach od 450 g do 2,5 kg z wydajnością do 100 torebek 450-gramowych na minutę. Założona w 1985 roku firma Agristo stała się jedn więcej »

Mondi zaprasza na "zieloną stronę"
Green Range to zestaw sześciu grup produktów papierniczych i opakowaniowych, promujących ekologiczne standardy zaopatrzenia, które są zoptymalizowane pod kątem oszczędzania zasobów naturalnych i redukcji odpadów oraz posiadają stosowne certyfikaty wydane przez placówki o międzynarodowej renomie. Asortyment Green Range najlepiej odzwierciedla nowe ukierunkowanie celów naszej firmy, nastawionej na tworzenie rozwiązań przynoszących sukcesy naszym klientom przez dostarczanie im wyjątkowych wartości w sposób zgodny z zasadami zrównoważonego rozwoju - komentuje Peter Machacek, dyrektor generalny wydziału Mon więcej »

Nitro-Chem wkracza na rynek producentów folii
TOMASZ KRAWCZAK 
Bydgoskie Zakłady Chemiczne "Nitro- -Chem", znane do tej pory jako producent materiałów wybuchowych, dywersyfikują swoją działalność i wkraczają do sektora opakowań. Uroczyste otwarcie nowego Wydziału Produkcji Folii odbyło się 12 kwietnia br. w obecności kilkudziesięciu zaproszonych gości.W uroczystości wzięli udział członkowie kierownictwa i załogi "Nitro-Chem", prezes Bumaru ("Nitro-Chem" wchodzi w skład grupy Bumar) Edward E. Nowak, prezes "Nitro-Chem" Tomasz Ptaszyński, reprezentująca prezydenta Bydgoszczy EdytaWiwatowska, przedstawiciele niemieckiej firmy Reifenhäuser Extrusion GmbH, która dostarczyła linię do produkcji folii poliestrowej i poliolefinowej, a także reprezentanci pozostałych firm i instytucji zaangażowanych w realizację projektu. Mam dla Państwa dobrą wiadomość: nie musimy się dzisiaj bać, że coś nagle wybuchnie - żartobliwie zagaił prowadzący spotkanie Marek Jankowiak. Dotychczas "Nitro-Chem" kojarzył się z pro więcej »

Oprogramowanie dla małych producentów opakowań
Firma EFI wypuściła na rynek nową wersję oprogramowania Radius do zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami poligraficznymi. Oprogramowanie typu MIS/ERP to startowe, w pełni zautomatyzowane rozwiązanie dla firm produkujących etykiety, opakowania giętkie, pudełka składane oraz uszlachetnienia.W 2010 r. firma EFI rozszerzyła swój oddział Advanced Professional Print Software (APPS) o dostawcę rozwiązań ERP/MIS dla przemysłu opakowaniowego - Radius Solutions. Wprowadzenie do oferty rozwiązań tej ostatniej firmy pozwoliło uzupełnić portf więcej »

Pod znakiem opakowań giętkich, czyli Liofol Roadshow w Krakowie
TOMASZ KRAWCZAK 
Około 150 gości z krajów Europy Środkowo- -Wschodniej wzięło udział w krakowskiej edycji Liofol Roadshow zorganizowanej przez firmę Henkel. Tematem przewodnim imprezy były rozwiązania do produkcji opakowań giętkich dla przemysłu spożywczego. Liofol Academy Road Show zadebiutował na rynku przed trzema laty i od tej pory odbywa się cyklicznie w wybranych europejskich krajach (wtymroku polską edycję poprzedziła impreza w Moskwie). Spotkania są skierowane do producentów opakowań, którzy otrzymują możliwość poszerzenia swej wiedzy na temat najnowszych rozwiązań oferowanych przez firmę Henkel - jednego z największych światowych producentów klejów przemysłowych. Liofol, od którego wzięła nazwę seria imprez z cyklu Roadshow, to jedna z głównych marek kleju w portfolio Henkla. Do Krakowa zjechali goście z Polski, Węgier, Bułgarii, Austrii, Rumunii, Słowacji, Czech, Chorwacji, Ukrainy i Serbii. To najlepsza okazja, by wspólnie sp więcej »

Przemysłowi opakowań potrzebni są specjaliści
Opakowania to wciąż niedoceniana dziedzina naszej gospodarki. To co najczęściej o opakowaniach już wiemy to to, że muszą one ładnie wyglądać i być trendy, bo opakowanie przecież sprzedaje produkt. Tymczasem podstawowa funkcja opakowania to właściwa ochrona znajdującego się w nim produktu. A z tą wiedzą jest już o wiele gorzej. Aby uświadomić sobie, jak rozległą dziedziną wiedzy jest opakowalnictwo i jak ważną rolę odgrywa w naszym życiu codziennym, zwrócić trzeba uwagę na kilka elementów. tworzywa sztuczne (produkowane przez wtrysk, termoformowanie, rozdmuch, wytłaczanie, gdzie w efekcie otrzymuje się pudełka, wiadra, butelki, folie),  papier, karton tektura,  szkło (butelki, słoiki),  drewno,  metal (puszki, pudełka, tuby, folie aluminiowe). Niektóre z tych materiałów mogą być łączone ze sobą w tzw. laminaty, sumując w jedną całość charakterystyczne dla każdego z nich właściwości. Jak już wspomniano, ich podstawowa funkcja to ochrona zapakowanego produktu przed kontaktem z otoczeniem zewnę więcej »

Reorganizacja szansą dla puszki
Z FRANKIEM SASSE, DYREKTOREM DS. KONTAKTÓW Z SIECIAMI NA EUROPĘ ŚRODKOWO-WSCHODNIĄ W FIRMIE BALL PACKAGING EUROPE, ROZMAWIAŁA DOROTA ARMIAK.Czym jest opakowanie w dzisiejszym świecie i dlaczego współpraca producentów opakowań z detalistami jest istotna? O tym - i nie tylko - rozmawiam z Frankiem Sasse*, dyrektorem ds. kontaktów z sieciami na Europę w firmie Ball Packaging Europe.FRANK SASSE: W przeszłości opakowanie służyło głównie do przechowywania towarów na półkach sklepowych oraz utrzymywania ich świeżości. Dziś natomiast jest też instrumentem marketingu. Będąc sposobem na przyciągnięcie uwagi klienta oraz sprzedanie produktu, musi posiadać specjalne cechy, dzięki którym będzie wabić klientów i wzbudzać w nich silne emocje. Z kolei moc oddziaływania opakowania na decyzje zakupowe konsumentów w dużej mierze zależy od jego wyglądu. Jeśli chodzi o puszki na napoje, to z pewnością trzeba podkreślić fakt, że są one skutecznym instrumentem segmentacji rynku. * Frank Sasse rozpoczął karierę zawodową w firmie Alcan Deutschland GmbH. Po ukończeniu studiów na Uniwersytecie w Passau związał się z firmą Envases Group, gdzie odpowiadał za sprzedaż i marketing w Niemczech. W styczniu 2003 r. dołączył do Ball Packaging Europe. Początkowo objął funkcję key account managera i managera sprzedaży w Niemczech Zachodnich, a następnie przejął odpowiedzialność za niemiecki rynek detaliczny. Od 2009 Frank Sasse zajmuje w firmie Ball Packaging Europe stanowisko dyrektora ds. kontaktów z sieciami na Europę. Frank Sasse: Należy pamiętać, że klient często sięga po dany towar, na przykład napój, nie tylko ze względu na j więcej »

Słodki przedmiot pakowania
Gdy nadchodzą święta Wielkiej Nocy, producenci czekolady i ciastek na całym świecie "wrzucają wyższy bieg". W sklepach królują wszechobecne wielokolorowe jaja i króliczki z czekolady, a długie rzędy półek uginają się pod świątecznie zdobionymi czekoladkami. Efektownie opakowane produkty wprowadzają klientów w świąteczny nastrój. Za tę przyjemność muszą oni często zapłacić więcej, bo sprzedawcy chętnie podnoszą ceny na artykuły w dekoracyjnych opakowaniach. Dlatego ledwie w sklepach pojawiły się wielkanocne czekoladki, a już słychać alarm ze strony kontrolerów rynkowych praktyk. Sugerują oni, że to nabywcy sami powinni pakować produkty w "fikuśne" opakowania. Cóż z tego, skoro ich opinii mało kto słucha.Wświątecznym sezonie wszyscy padamy ofiarą czekoladowego pożądania. Chcemy sobie dogadzać i obdarowywać znajomych podarkami. Ich cena ma drugorzędne znaczenie. Podobne zachowania, choć na mniejszą skalę, możemy obserwować również w innych porach roku. Artykuły cukiernicze - jako produkty kupowane dla przyjemności - cieszą się specjalnym statusem. Konsumenci oczekują od nich miłego łechtania kubków smakowych, a nie niskiej ceny - więcej »

Spalanie zużytych opakowań z odzyskiem energii
STEFAN JAKOWSKI 
W krajach europejskich poważnym i coraz większym problemem jest wzrastające obciążenie środowiska naturalnego różnymi rodzajami odpadów przemysłowych i komunalnych, w tym też odpadów z zużytych opakowań. Jest to dosyć aktualny problem także w Polsce, gdzie stale wzrasta i trafia na wysypiska duża ilość odpadów ze zużytych opakowań. Spalanie z odzyskiem energii to obok ponownego przetwórstwa podstawowa metoda utylizacji odpadów komunalnych [1]. Ale budowa spalarni budzi czasem wiele kontrowersji i emocji oraz silne opory niektórych organizacji ekologicznych, a także ludności obawiającej się powodowania przez spalarnie zanieczyszczeń powietrza. Ludność i organizacje samorządowe sprzeciwiały się lokalizacji spalarni w pobliżu osiedli mieszkaniowych. Spowodowało to w efekcie konieczność wypracowania nowej, zmodyfikowanej metody rozwiązania proble więcej »

System wspomagania doboru opakowań – współpraca uczestników łańcucha dostaw
ANNA KOSMACZ-CHODOROWSKA ANDRZEJ HEJDUK JAN ŚWIETLIK 
W poprzednich wydaniach pisaliśmy o zadaniu realizowanym w latach 2007-2011 w ramach Projektu PL0015 pn. "Opakowanie jako czynnik gospodarczego rozwoju regionu i poprawy ochrony zasobów naturalnych" - o Systemie Wspomagania Doboru Opakowań (SWDO), projekcie współfinansowanym ze środków norweskich. Obecnie - jakie zadania spełnił ten projekt i jak można korzystać z jego wyników, czyli jak dobierać opakowania i nawiązywać relacje biznesowe, również przez producentów - dostawców tych opakowań, za pomocą internetowej Platformy SWDO - pierwszego w Europie Systemu Wspomagania Doboru Opakowań świeżych owoców, warzyw i grzybów. czasem dostępność świeżych owoców i warzyw w obrocie detalicznym zależy od ciągłości dostaw do sklepów, nietrwałych i podatnych na uszkodzenia świeżych owoców oraz warzyw, których jakość musi być należycie chroniona podczas przechowywania i transportu. Z tych względów bardzo ważnym czynnikiem jest odpowiedni sposób ich pakowania. Kolejnym ważnym czynnikiem dla detalicznego nabywcy jest akceptowalna cena zakupu świeżych produktów ogrodniczych. Racjonalność ekonomiczna obrotu rynkowego wymaga stosowania w łańcuchu dystrybucji paletowych jednostek ładunkowych, zwanych też logistycznymi. Kolejne wymagania, wpływające na sposób pakowania świeżych produktów ogrodniczych to coraz częstsze oczekiwanie detalicznych klientów, aby stosowano opakowania gotowe do wystawienia wprost z palety na półkę sklepową, tak zwane SRP. Skala tego wymagania jest bardzo duża, ponieważ w punktach sprzedaży detalicznej rośnie popularność samoobsługowej formy sprzedaży z półek sklepowych. W tym celu określone produkty powinny być wstępnie pakowane w opakowania jednostkowe (śliwki, czereśnie, owoce jagodowe czy ziemniaki) lub pakowane luzem (np. jabłka) w opakowaniach hurtowych / transportowych, typu SRP. Następny ważny czynnik dotyczący wyboru sposobu pakowania wiąże się z jakością i ceną świeżych produktów ogrodniczych, zwłaszcza no więcej »

Szok kosztowo-cenowy
JAROSŁAW ŻAK 
Opakowanie jest ważnym składnikiem mieszanki marketingowej, niemniej w przypadku materiałów do formowania opakowań zbiorczych, takich jak np. folia rozciągliwa, taśma samoprzylepna czy taśma ściągająca, analizowane są one głównie od strony kosztowej. Użytkownicy finalni w budżetach rocznych przeznaczają na nie określone kwoty na podstawie danych historycznych, mamy zatem do czynienia z analizą typu ex-post. Co więcej, działy kontroli wyznaczają ambitne cele redukcji tych kosztów, nie mając często żadnej wiedzy na temat rynku polimerów. Jeśli obniżka kosztów ma wynikać z optymalizacji końcowego procesu pakowania i usprawniania procesów wewnątrz firmy, mamy do czynienia z rzetelnym planem opartym na własnych możliwościach przedsiębiorstwa. Gorzej, jeśli kontroler zakłada obniżenie kosztu wynikające z obniżenia ceny zakupywanego materiału. Zakupowiec nawet bardzo dużej korporacji nie ma wpływu na trendy rynkowe występujące w przetwórstwie tworzyw sztucznych. Może starać się kupować najtaniej jak to możliwe, wykorzystując do tego najróżniejsze narzędzia: od prostego porównywania ofert do odwrotnych aukcji in- OPAKOWANIE 5/2011 16 RYNEK EKONOMIA I TECHNOLOGIE Szok kosztowo-cenowy JAROSŁAW ŻAK W reakcji na nowe potrzeby sektora spożywczego Grupa Flint ogłosiła wprowadzenie do swej globalnej oferty nowej serii farb Flexocure ANCORA. Nowy produkt to zestaw niskomigracyjnych farb flekso UV (utwardzanych promieniowaniem nadfioletowym), spełniających normy nałożone przez Rozporządzenie Szwajcarskie (SR 817.023.21), zgodnie z którym z opakowania do artykułu spożywczegomogą przenikać tylko te substancje, dla których zostały ustalone wartości graniczne. Jak twierdzi producent, jego farby zapewniają doskonałą drukowność przy dużych prędkościach produkcyjnych, znakomitą przyczepność oraz świetną odporność na zadrapania (w przypadku podłoży syntetycznych). Global Brand Manager Niklas Olsson powiedział: Jesteśmy bardzo zadowol więcej »

Świeża oprawa cenionej tradycji
Na początku kwietnia na rynku pojawiła się nowa butelka wódki marki Żubrówka Bison Grass. Podkreśla ona unikatowy, naturalny charakter marki oraz wyróżnia produkt na tle konkurencji.Nowe opakowanie łączy elementy obecnej przezroczystej formy z tradycyjną papierową etykietą, która funkcjonowa więcej »

Tylko bezpieczne opakowania
ANNA NARUSZKO 
Drukarnia Drukpol z podwarszawskiego Nowego Dworu Mazowieckiego to firma o jednym z największych potencjałów w dziedzinie materiałów opakowaniowych z tworzyw sztucznych w naszym kraju. Zwłaszcza od kiedy pracuje w niej 10-kolorowa maszyna Miraflex firmy Windmöller & Hölscher, pozwalająca na ekonomiczną produkcję wysoko przetworzonych materiałów opakowa-niowych.Drukarnia Drukpol Zenon Ziemak powstała w 1992 i od początku wyspecjalizowała się w produkcji materiałów opakowaniowych drukowanych w technologii fleksograficznej w wersji mono- i wielowarstwowej z tworzyw sztucznych i papieru. Przetwarza folie polipropylenowe (dwuosiowo orientowane BO PP, wylewane CAST), polietylenowe (PE), poliestrowe (PET) oraz folie tzw. skrętne (dostosowane do pakowania metodą skręcania owinięć), które wykorzystywane są do pakowania różnorodnych produktów spożywczych, takich jak słodycze, przekąski, kawa, herbata, koncentraty spożywcze, mrożonki, wyroby garmażeryjne czy produkty suche typu makarony i kasze. Wykonuje także etykiety do napojów oraz w niewielkim stopniu materiały do pakowania kosmetyków i chemii gospodarczej. 95% materiałów opakowaniowych produkowanych w firmie Drukpol przeznaczone jest na opakowania produktów spożywczych - informuje Zenon Ziemak, prezes firmy. - Zajmujemy się wyłącznie drukiem, nie produkujemy folii, nie realizujemy zgrzewania, choć może i na rozwój sektorowy przyjdzie niebawem czas. Moja odwaga biznesowa i skłonność do kontrolowanego ryzyka pozwoliły na inwestowanie w nowe urządzenia i systemy pomiarowe praktycznie co roku, dzięki czemu rozwijaliśmy się bardzo dynamicznie, a obecnie mamy bodajże największy potencjał na rynku wśród producentów materiałów opakowaniowych w technologii flekso. Początki działalności w branży poligraficznej, jak i sam wybór specjalizacji były - jak to często bywa - dziełem zbiegów okoliczności. Zupełny przypadek sprawił, że robię to, co robię - stwierdza Zenon Ziemak. - Poznałem wła więcej »

  • Aktualnoś›ci
  • Bestsellery
2019-10-30

VI Międzynarodowe Sympozjum Cynkownicze»

2019-10-23

W Sosnowcu o oświetleniu»

2019-10-10

ETCC2020 Kraków, 2-4 września 2020 »

2019-07-24

Nowa sonda chloru całkowitego»

2019-06-12

Współczesne technologie przeciwkorozyjne»

2019-05-20

"Historyczny Rozwój Konstrukcji Pojazdów"»

2019-05-06

Eurocorr 2019-rejestracja do 16 maja»

2019-04-24

24 kwietnia Dniem Świadomości Korozyjnej»

2019-04-03

Sesja PSK podczas "Corrosion 2019"»

2019-03-11

Nowości w zabezpieczeniach przeciwkorozyjnych»

Przekaźniki rezystancyjne

ELEKTROINSTALATOR
(2019-9)»

Diagnostyka falownika i silnika elektrycznego w 5 krokach

ELEKTROINSTALATOR
(2019-9)»

Sterowanie napędami rolet

ELEKTROINSTALATOR
(2019-9)»

Lokalizacja przewodów i kabli

ELEKTROINSTALATOR
(2019-9)»

Narzędzia do obróbki kabli i przewodów

ELEKTROINSTALATOR
(2019-9)»

Zioła i przyprawy najczęstsze zagrożenia mikrobiologiczne

PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
(2019-11)»

Związki bioaktywne w przyprawach i ich rola w dietoterapii

PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
(2019-11)»

Opakowanie jako "znak"?

OPAKOWANIE
(2019-11)»

Ustalenie linii brzegu w trybie ustawy Prawo wodne i pomiaru sytuacyjnego linii brzegu opisanego w § 82a rozporządzenia egib

PRZEGLĄD GEODEZYJNY
(2019-11)»

Wpływ modyfikacji chitozanu na jego strukturę i powierzchnię właściwą

GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
(2019-11)»

LISTA CZASOPISM

  • ATEST - OCHRONA PRACY
  • AURA OCHRONA ŚRODOWISKA
  • CHŁODNICTWO
  • CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
  • DOZÓR TECHNICZNY
  • ELEKTROINSTALATOR
  • ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
  • GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
  • GAZETA CUKROWNICZA
  • GOSPODARKA MIĘSNA
  • GOSPODARKA WODNA
  • HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
  • INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
  • MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
  • MATERIAŁY BUDOWLANE
  • OCHRONA PRZED KOROZJĄ
  • ODZIEŻ
  • OPAKOWANIE
  • POLISH TECHNICAL REVIEW
  • PROBLEMY JAKOŚCI
  • PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
  • PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
  • PRZEGLĄD GEODEZYJNY
  • PRZEGLĄD MECHANICZNY
  • PRZEGLĄD PAPIERNICZY
  • PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
  • PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
  • PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY
  • PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
  • PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
  • PRZEMYSŁ CHEMICZNY
  • PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
  • PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
  • RUDY I METALE NIEŻELAZNE
  • SZKŁO I CERAMIKA
  • TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
  • WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
  • WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH

WYSZUKIWANE FRAZY

AURA żywność ekologiczna inżynieria materiałowa konserwanty suszenie przemysł chemiczny elektronika grafen haccp logistyka cukier herbata gospodarka mięsna miód materiały budowlane gospodarka wodna transglutaminaza dodatki do żywności pszenica Żarczyński ksylitol Przegląd Elektrotechniczny chleb ryby olej lniany pieczywo amarantus olej rzepakowy Jakość atest 7 KUKURYDZA czekolada gluten GMO antyoksydanty kaizen mleko ocena ryzyka drożdże błonnik przemysl chemiczny makaron ochrona przed korozją pompy ciepła Kociołek-Balawejder przemysł spożywczy Problemy jakości żywność funkcjonalna Przegląd papierniczy wino lody przegląd mleczarski orkisz proso kawa WZBOGACANIE ŻYWNOŚCI antocyjany ekstruzja zamrażanie nanotechnologia polifenole kakao kiełki kontakt aluminium zielona herbata ANALIZA SENSORYCZNA błonnik pokarmowy sól opakowania mięso reologia ocena ryzyka zawodowego rokitnik olejki eteryczne aronia opakowania aktywne enzymy karotenoidy jęczmień masło dynia kofeina mąka czerwińska biogaz kefir liofilizacja ścieki fotowoltaika żyto jakość żywności wiadomości elektrotechniczne CELIAKIA salmonella przyprawy probiotyki piwo znakowanie
  • WYDAWNICTWO | PRENUMERATA | REKLAMA | DRUKARNIA | KOLPORTAŻ | REGULAMIN E-USŁUG
Projekt i wykonanie: Pragma Software