Zarządzanie ryzykiem związanym z zasobami informacyjnymi powinno być traktowane jako zasadnicza działalność kierownictwa w realizowaniu misji. Instytucje zawsze narażone były na ryzyko błędów i oszust
[...]
Wszystkie wykłady Seminarium poprowadzili przedstawiciele Instytutu Organizacji Systemów Produkcyjnych Politechniki Warszawskiej, Wydziału Inżynierii Produkcji, - dr inż. Bolesław Szomański, dr inż. E więcej »
Banalnym wydaje się wręcz stwierdzenie będące podstawą teorii informacji: by móc się porozumieć musi istnieć wzajemne rozumienie nadawcy i odbiorcy. Brak zrozumienia intencji mówiącego często prowadzi więcej »
Nader sympatyczna, a jednocześnie dość znacząca uroczystość odbyła się 3 września br. w pałacu Lubomirskich, siedzibie Bussines Center Club. Obchodzono dziesięciolecie KEMY Ouality Polska Sp. z o. o., więcej »
Od pewnego czasu narastają wątpliwości co do pisowni (i wymowy) słów, których pochodzenie nie jest polskie. Dotyczy to w szczególności niezmiernie często używanego słowa audit, które konsekwentnie od więcej »
Przestrzeń urbanistyczna, to niegdyś przestrzeń miasta w granicach murów obronnych a później w granicach administracyjnych. Dziś obie należą do historii. Miasto jest wprawdzie nadal odrębną przestrzen więcej »
Trwająca w naszym kraju od 1989 roku transformacja gospodarcza znalazła swoje odzwierciedlenie również w szkolnictwie wyższym. Podstawowym jej przejawem jest wzrost liczby uczelni prywatnych z 122 w r więcej »
W dniach 16 i 17 września 2004 r. w Akademii Ekonomicznej w Krakowie odbyła się IV Konferencja Naukowa z cyklu "Jakość Wyrobów w Gospodarce Rynkowej". Tematem organizowanej cyklicznie co dwa lata konf więcej »
Konferencje organizowane w Kazimierzu przez Zakład Ekonomiki Jakości i Zarządzania Wiedzą Wydziału Ekonomicznego UMCS w Lublinie od sześciu lat cieszą się zasłużoną renomą. Pierwsza, zorganizowana w 1 więcej »
Mystery Shopping jest metodą badania jakości, która powstała jako alternatywa dla badań ankietowych konsumentów. Dokonując konsumenckiej oceny jakości nie ma możliwości wyeliminowania klienta z tego p więcej »
Wymagania klienta rozumieć należy jako potrzebę skoncentrowania się na tym, czego klient rzeczywiście oczekuje, a nie na tym, co firma chce mu zaoferować2 Firma MAŃ Pojazdy Użytkowe Polska, będąca wył więcej »
Współczesny konkurencyjny rynek kształtowany jest przez dwie grupy podmiotów: przedsiębiorców i konsumentów. Ci drudzy, będący znacznie słabszym elementem obrotu, muszą podlegać szczególnej ochronie p więcej »
Kluczowe znaczenie w nauczaniu otwartym ma gromadzenie zapisów nowej wiedzy. Proces nauczania wykracza już poza mury uczelni. Internet otworzył całkowicie nową drogę uczenia się dla różnych osób, w ty więcej »
Departament Polityki Przemysłowej Ministerstwa Gospodarki i Pracy w ramach programu Promocji Jakości zainicjował seminarium pt. "Rola zarządzania jakością w dostosowaniu przedsiębiorstw do wymogów Ryn więcej »
W cyklu "Polacy razem" odbędzie się w Wilnie w dniach 21-24 października br. międzynarodowe sympozjum pt. "Polska myśl techniczna w Unii Europejskiej". Organizatorami sympozjum są Federacja Stowarzysz więcej »
Działania podejmowane przez Kj , Międzynarodową Organizację r" Normalizacyjną (ISO) nie pozostawiają cienia wątpliwości co do tego, że do grona systemów zarządzania opisanych w normach ISO dołączy now więcej »
Integracja koncepcji CRM i zarządzania wiedzą w postaci budowy modelu CKM przynosi znaczące korzyści w postaci pełniejszego wykorzystania zasobów firmy.Koncepcja zarządzania relacjami z klientem CRM ( więcej »
Konieczność dekompozycji zapisów strategicznych (polityk) formułowanych przez kierownictwo przedsiębiorstwa przyczynia się do zainteresowania sprawdzonymi sposobami planowania strategicznego. W Total więcej »