Niewątpliwym faktem jest, iż zarządzanie jakością wpływa na kulturę danego kraju. Wpływ ten może przejawiać się zarówno w sposób korzystny, jak i negatywny. W jednych krajach kultura i wychowanie ludz
[...]
Piętnasty rok działalności Klubu POLSKIE FORUM ISO 9000 jest okazją do przeanalizowania naszej tożsamości, do spojrzenia w przeszłość i przyszłość Klubu. Istniejemy od grudnia 1991. Wówczas grupa prze więcej »
12 grudnia 2005 roku uroczyście wręczono certyfikaty Menedżera Jakości, które są przyznawane tym studentom Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, którzy pozytywnie zdadzą egzamin według wymagań więcej »
Propozycje inicjatyw projakościowych w Polsce "Spojrzenie w Przyszłość" Ideą nadającą kierunek "Spojrzenia w Przyszłość" powinna być potrzeba godnego życia i ciągłego doskonalenia "Jakości życia". Pot więcej »
Kolejna, trzecia już, Konferencja Six Sigma organizowana przez Centrum Zaawansowanych Systemów Produkcyjnych (CAMT) oraz Wrocławskie Centrum Transferu Technologii (WCTT) Politechniki Wrocławskiej odbę więcej »
W dniach 25-27 listopada 2005 roku odbyła się w Kazimierzu Dolnym VIII Międzynarodowa Konferencja Naukowa nt. "Kapitał intelektualny jako szansa na poprawę jakości zarządzania w warunkach globalizacji więcej »
Klub EFQM Polskiej i Europejskiej Nagrody Jakości został powołany przez Krajową Organizację Partnerską Europejskiej Fundacji Zarządzania Jakością z siedzibą w Brukseli. Jego celem jest podnoszenie kul więcej »
Kryterium 4 Modelu EFQM zawiera 5 podkryteriów; każde z nich dotyczy innego rodzaju zasobów jakimi dysponuje organizacja: 4a. Partnerstwo z dostawcami. 4b. Technologia. 4c. Budynki, wyposażenie i mate więcej »
Ostatnie w ubiegłym roku posiedzenie Komitetu Jakości i Normalizacji Krajowej Izby Gospodarczej odbyło się 14 grudnia i było zasadniczo poświęcone informacji i ocenie stanu prac nad przygotowaniem odp więcej »
Dynamika zachodzących zmian gospodarczych, rozwój myśli technicznej, technologii oraz dążność do spełnienia wymagań klienta zmusza organizacje do realizowania przedsięwzięć obciążonych ryzykiem. Zaint więcej »
Składa się z następujących wyraźnie wyodrębnionych elementów: 7.3.1 -"Planowanie projektowania i rozwoju", 7.3.2 - "Dane wejściowe do projektowania i rozwoju", 7.3.3 - "Dane wyjściowe z projektowania więcej »
Kazimierz Perechuda (red.), "Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie". Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005. 230 str. Praca składa się z siedmiu rozdziałów i poświęcona jest bardzo ważnym zagadnienio więcej »
Pojęcie "system jakości" lub "system zarządzania jakością" większości osób kojarzy się z normami ISO, zwłaszcza z serią ISO 9000. Jest to sytuacja najzupełniej zrozumiała biorąc pod uwagę fakt, że nor więcej »
9 grudnia 2005 roku w Szkole Głównej Handlowej odbyła się III Ogólnopolska Konferencja "Techniczne i ekonomiczne aspekty jakości". Organizacji tego przedsięwzięcia podjął się prof. dr hab. Stefan Doro więcej »
Łączenie aspektów dotyczących jakości i środowiska. Nowa strategia konkurowania poprzez poprawę globalnej efektywności. Barbiroli Giancarlo, Matching ?environmental performance" and ?quality performan więcej »
Flamenco to sztuka tańca tkwiąca korzeniami w Andaluzji. Jest to taniec pełen ?południowych emocji", a tańczących go wypełnia poczucie dumy, dlatego prosty kręgosłup i godnie uniesiona głowa to podsta więcej »
Tradycyjnie wykładom specjalistów na konferencji "Intellect 2005" towarzyszyły równolegle warsztaty studenckie na temat: "Balanced Scorecard jako narzędzie wyceny kapitału intelektualnego w przedsiębi więcej »
W latach 80. XX wieku, wraz z rozwojem koncepcji TQM, podejście procesowe zaczęło odgrywać coraz większą rolę. Apogeum zainteresowania procesami w przedsiębiorstwach miało miejsce w latach 90. gdy dom więcej »
Badania przeprowadzone we wrześniu 2000 roku na zlecenie organizacji CSR Europe1 wśród konsumentów 12 krajów Unii Europejskiej wykazały, że ponad 70% badanych konsumentów jest przekonanych, że społecz więcej »
Firmy działające na konkurencyjnym rynku muszą zapewnić swoim pracownikom szybki dostęp do informacji. Rosnąca liczba danych związanych z realizacją kluczowych procesów biznesowych sprawia, że stały s więcej »