Opakowania spełniają nie tylko funkcje logistyczne i ochronne. Duże znaczenie mają też ich walory promocyjno-reklamowe. Coraz większego znaczenia nabiera obecnie eksponowanie tzw. przyjazności dla śro
[...]
W grudnia 2005 r. Towarzystwo Naukowe Techniki Transportu i Opakowań (WGFV Wissenschaftliche Gesellschaft fur Fordertechnik und Verpackung Dresden e.V.) zorganizowało po raz pierwszy wspólnie z Niemie więcej »
Butelki z PET dominują wśród opakowań do wody mineralnej i napojów gazowanych. Spośród barierowych butelek z PET do napojów najwyższe wymagania muszą spełniać opakowania do piwa. Lekka, nie tłukąca si więcej »
Człowiek przyjmuje z otoczenia około 80% informacji dzięki wrażeniom wzrokowym, przy czym najsilniejszym bodźcem wzrokowym jest barwa. Barwę można określić przez opisanie cech charakteryzujących wraże więcej »
W przedstawionej w taropakowym numerze czasopisma OPAKOWANIE relacji z targów interpack2005 zaznaczono, że jednym z głównych tematów tych targów były biopolimery. W specjalnym pawilonie (namiocie) na więcej »
Opakowania a środowisko Aktualny stan prawny w obszarze odpadów opakowaniowych; obowiązki przedsiębiorców dotyczące opakowań i odpadów opakowaniowych; opłaty produktowe i obowiązki sprawozdawcze (Nr D więcej »
Technologia produkcji polietylenu wysokiej gęstości (HDPE) Hostalen z powodzeniem wykorzystywana jest już od ponad 50 lat i nadal stanowi jeden z najnowocześniejszych procesów produkcji. Technologia H więcej »
Europejska sieć lnnovation Relay Centres (IRC) zdobywa w Polsce coraz więcej klientów - przede wszystkim małych i średnich przedsiębiorstw, które chcą znaleźć za granicą odbiorców opracowanych przez s więcej »
21 września 2005 r. w czasie trwania Międzynarodowego Salonu Techniki Pakowania i Logistyki TAROPAK 2005 odbyła się 3. Międzynarodowa Konferencja Opakowaniowa Krajów Europy Środkowej i Wschodniej. Org więcej »
Założenia i cele Krajowego Konkursu Projektów Opakowań, powołanego w ramach Ogólnopolskiego Konkursu Opakowań PakStar? W dążeniu do wykorzystania dla rozwoju wzornictwa opakowań skarbnicy talentów śro więcej »
Wykorzystanie opakowań jako narzędzi strategii dywersyfikacji, jeżeli zostaną właściwie zaplanowane i wdrożone mogą zapewnić przewagę konkurencyjną i sukces rynkowy przedsiębiorstwa. Należy jednak wyr więcej »
Opakowanie jako narzędzie strategii rozwoju produktu stwarza wiele możliwości przeprowadzania efektywnych działań, które mogą spowodować zwiększenie sprzedaży i wzrost zysku. Rozwój produktu w większo więcej »
Centralnym zadaniem marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem jest dostarczanie konsumentom coraz większej wartości rozumianej jako suma korzyści wynikająca z użytkowania produktów i usług. Istotny więcej »
Firma Werner Kenkel od 26 lat związana jest z rynkiem opakowań. Jej założycielem byt Werner Kenkel, który swoją działalność rozpoczął w 1979r. Poprzez osobiste zaangażowanie i chęć stałego rozwoju spr więcej »
Jednym z istotnych elementów strategii marketingowej firmy jest sposób pakowania produktu, a mówiąc dokładniej wygląd i kształt opakowania. Często ono właśnie staje się najważniejszym narzędziem, twor więcej »
W roku 2005 po raz pierwszy przyznana została Międzynarodowa Europejska Nagroda Opakowaniowa (International European Award for Packaging). Nagroda została ufundowana przez Niemiecki Instytut Opakowań więcej »
Już po raz 21. odbyły się w ubiegłym roku w dniach 22-26 listopada w Mediolanie dwie ważne imprezy dla branży opakowaniowej i spożywczej, a mianowicie: SIMEI - Międzynarodowa Wystawa Winiarstwa oraz M więcej »
W końcu ub.r. Stora Enso Poland ukończyła dwa duże projekty inwestycyjne. 14 grudnia 2005 r. otwarta została nowa fabryka produkująca opakowania kaszerowane w Mosinie, natomiast 9 grudnia ub.r. zakońc więcej »
Opakowania wykonane z polimerów nowej generacji są atrakcyjne z ekologicznego punktu widzenia, ponieważ po zużyciu można je poddawać recyklingowi organicznemu, tj. kompostowaniu. W Unii Europejskiej w więcej »