Miesięcznik ISSN 0030-3348 - rok powstania: 1955
Czasopismo Federacji Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych NOT (FSNT NOT)
UPS wspiera świat mody
UPS ponownie był sponsorem trzech młodych projektantów podczas Paris Fashion Show oraz zadebiutował na włoskim wybiegu podczas AltaRomAltaModa. Projektanci Anne Valérie Hash, Michel Klein i Pierre-Hen
[...]
26 czerwca br. odbyła się uroczystość obchodów 15-lecia Drukarni BAAD, na którą była zaproszona również redakcja OPAKOWANIE. Oficjalna część odbyła się w siedzibie firmy BAAD w Nowym Sączu, gdzie po p więcej »
Bezpieczeństwo materiałów opakowaniowych i opakowań przeznaczonych do żywności regulują przepisy prawne, które określają wymagania, jakie muszą spełniać finalne wyroby wprowadzane do obrotu handlowego więcej »
Wysoki poziom ochrony życia i zdrowia ludzkiego jest jednym z podstawowych celów prawa żywnościowego. Rozporządzenie (WE) nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z 29 kwietnia 2004 r. ustanawia og więcej »
Firma Carlsberg Israel Beer Breweries Ltd wprowadziła etykietowanie opakowań na terenie własnego zakładu produkcyjnego dla swojego asortymentu niegazowanych napojów orzeźwiających, stosując do tego ce więcej »
3 sierpnia br. w Hotelu Bristol w Warszawie odbyła się konferencja prasowa firmy Eurofilms. Spotkanie zostało poświęcone prezentacji raportu rocznego oraz wynikom Spółki za II kwartał 2006 r. Eurofilm więcej »
Konferencja Russia & CEE 2006 odbyła się w Budapeszcie w dniach 19 i 20 kwietnia 2006 r. Była to już trzecia edycja tej konferencji, organizowanej od 2004 r. przez firmę Centre for Management Technolo więcej »
Od początku lipca Fundacja RECAL realizuje wakacyjne kampanie edukacji recyklingowej. Wśród nich już po raz siódmy prowadzona jest letnia kampania ekologiczna pn. "Czyste Plaże". Celem kampanii jest p więcej »
Dwie światowe firmy - Coca-Cola i Gillette Company wypuściły na rynek specjalne opakowania w związku z Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej World Cup 2006, które w Polsce popularnie nosiły nazwę Mundia więcej »
Od lipca br. oferta papierów biurowych firmy Map Polska poszerzyła się o markę IMAGE. W obrębie marki na polski rynek zostały wprowadzone dwa produkty - IMAGE SMART oraz IMAGE UNIVERSAL. Nowe marki zo więcej »
Światowy rynek mleka i przetworów mlecznych (2004) i opakowań kształtował się następująco: - świeże mleko - ok. 82 mld litrów (w tym opakowania kartonowe i szklane po ok. 30%, PET ok. 4%), - UHT - ok. więcej »
Podstawowym miejscem sprzedaży produktów ogrodniczych są obecnie rynki hurtowe, targowiska i punkty skupu, z których produkty te trafiają do sprzedaży hurtowej, a następnie detalicznej w sklepach i su więcej »
PET jest polimerem o największej dynamice zużycia wśród stosowanych w sektorze opakowań. Tylko w latach 2000÷ 2005 odnotowano roczny wzrost na potrzeby opakowań na poziomie 9,1%. Poliester liniowy PET więcej »
W dniach od 16 do 20 września br. na targach POLAGRA- -FOOD 2006, stoisko 56, pawilon 3 zaprezentuje się 10. wystawców z Dolnej Saksonii działających w następujących obszarach: maszyny i narzędzia sto więcej »
Termin "materiały i wyroby przeznaczone do kontaktu z żywnością" na stałe wszedł do słownika unijnego zarówno w legislacji, jak i w dziedzinie badań oraz w przemyśle. Oznacza on te materiały i wyroby, więcej »
Upowszechnienie się procesów radiacyjnej sterylizacji sprzętu medycznego, przeszczepów, farmaceutyków i kosmetyków spowodowało zapotrzebowanie na materiały opakowaniowe odporne na działanie promieniow więcej »
Rok 2006 jest rokiem jubileuszowym dla spółki Flexpol-Gąsior. Co udało się osiągnąć przez ostatnie 10 lat? Grzegorz Szpaczko: Przede wszystkim spółka osiągnęła pozycję lidera na rynku folii BOPP. Uważ więcej »
Uprzejmie informujemy, iż z dniem 7 sierpnia br. nastąpiły zmiany w składzie Zarządu firmy PPH gąsior Sp. z o.o.: na stanowisko Prezesa Zarządu został powołany Pan Tomasz Kozłowski, dotychczasowy Dyre więcej »