Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
ODZIEŻ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
PROBLEMY JAKOŚCI
|
Rocznik 2018 - zeszyt 2
Orientacja na klienta w wybranych koncepcjach wczesnoszkolnego nauczania języków obcych
Customer orientation in the selected concepts of early foreign language teaching
10.15199/48.2018.2.2
Janusz ZĄBEK
Renata ZĄBEK
nr katalogowy: 112054
10.15199/48.2018.2.2
Streszczenie
Celem artykułu jest ocena stopnia zorientowania na ucznia podczas nauczania języków obcych realizowanego według wybranych koncepcji. Podstawą niniejszej pracy jest wynik obserwacji kilkunastu podmiotów realizujących naukę języka angielskiego dzieci w wieku wczesnoszkolnym połączony z wynikiem dyskusji akademickich o nauczaniu wczesnoszkolnym. Dodatkowym źródłem powstania artykułu jest analiza dorobku autorów z zakresu nauczania języków obcych i zarządzania jakością. W pracy wykazano, że istniejąca możliwość doboru personelu o różnych umiejętnościach stanowi argument za stosowaniem w edukacji wczesnoszkolnej zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego. Natomiast łatwy dostęp do różnorodnych środków technicznych umożliwia stosowanie koncepcji o nazwie nauczanie wielozmysłowe. W artykule po raz kolejny wykazano interdyscyplinarny charakter problematyki projakościowej. Uzyskanie spełnienia wymagań stron zainteresowanych na oczekiwanym poziomie w dowolnym obszarze ludzkiej aktywności oznacza stosowanie narzędzi i schematów myślowych rozpowszechnionych w zarządzaniu jakością
Abstract
The aim of the article is to analyze the principle of the student orientation in the selected concepts of foreign language teaching. The publication is based on the result of observation of several entities performing teaching English to young learners combined with the result of academic discussions about the early school education. Another aim of the article is to review authors' achievements in the field of foreign languages teaching and quality management. The study has shown that thanks to a well-qualified staff employed, integrated education can be introduced at the very early stage. In turn, the easy access to a variety of technical means allows the use of multiple senses teaching concept. In the article the interdisciplinary nature of pro-quality problems has been shown. Meeting the requirements of stakeholders at the expected level in any area of human activity, allows to introduce the tools and ideas prevalent in quality management.
Słowa kluczowe
zarządzanie
orientacja na klienta
podejście procesowe
usługi edukacyjne
Keywords
management
customer orientation
process approach
education services
Bibliografia
[1] Andrzejewska Ewa. 2008. "Kompetencje nauczyciela języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej". Języki Obce w Szkole, 4: 44-45. [2] Brzeziński Jerzy. 1987. Nauczanie języków obcych dzieci. Warszawa: Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne: 5-21. [3] Drucker Peter. 2002. Myśli przewodnie Druckera. Warszawa: Wydawnictwo MT Biznes. [4] Eurydice. 2005. Key data on teaching languages acquisition. Oxford: Oxford University Press. [5] Griffin Ricky. 2004. Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. [6] Grosjean Francois. 2007. Mieszane przetwarzanie językowe - problemy, wyniki i modele. W: Psychologiczne aspekty dwujęzyczności, 334, Gdańsk. [7] Harmer Jeremy. 2001. The Practice of English language teaching. London: Longman: 53. [8] http:// www.nauka-przez-zabawę.pl/ [dostęp: 20.06.2012]. [9] Kobielska-Kalisz Joanna. 2009. "Action now! Jak uaktywnić ruchowo uczniów na lekcjach języka angielskiego w klasach I-III szkoły podstawowej". Języki Obce w Szkole, 2: 43-44. [10] Klein Wolfgang. 2007. Przyswajanie drugiego języka: proces przyswajania języka. W: Psychologiczne aspekty dwujęzyczności, 9, Gdańsk. [11] Lundberg Gun. 2007. Developing teachers of young learners: in-service for educational change and improvement. W: Research into Teaching Languages to Young Learners, 21-34, Council of Europe Publishing. [12] Materniak Mieczysława. 2007. "Nauczanie i uczenie języków obcych". Życie Szkoły, 8: 12-18. [13] Mehisto Peter, David Marsh, Jesus Frigols. 2008. Uncovering CLL. Content an Language Integrated Learning in Bilingual and Multilingual Education. Oxford: Macmilian Books for Teachers: 9-11. [14] Peters Thomas, Robert Waterman. 2000. Poszukiwanie doskonałości w biznesie. Warszawa: Wydawnictwo Medium. [15] Pfeiffer Waldemar. 2001. Nauka języków obcych. Od praktyki do praktyki. Poznań: Wagros. [16] Philips Sarah. 2007. Young Learners. Oxford: Oxford University Press. [17] Piotrowski Marian. 1999. Jakość edukacji w nowym etapie edukacji kraju. Radom: ITE. [18] Sikora-Banasik Dorota. 2008. "Jak uczyć dzieci języków obcych". Życie Szkoły, 5: 5-8. [19] Skrzypek Elżbieta. 2000. "Ranga jakości w społeczeństwie wiedzy". Problemy Jakości 9: 4-11. [20] Toczyńska Joanna. 2009. Orientacja na klienta w zarządzaniu jakością kształcenia. W: Doskonalenie usług edukacyjnych w szkołach wyższych w procesie integracji z Unią Europejską, 127. Wyższa Szkoła Menadżerska. Legnica. [21] Wawak Tadeusz. 2012. Dylematy jakości zarządzania w szkole wyższej. W: Praktyka zarządzania jakością w XXI wieku, 256. Wydawnictwo PTTŻ. Kraków. [22] Wieszczyczyńska Ewa. 2000. Dlaczego warto rozpoczynać naukę języka obcego w okresie wczesnoszkolnym. Języki Obce w Szkole, 6 (numer specjalny - Nauczanie Wczesnoszkolne): 6. [23] Ząbek Janusz. 2014. "Satysfakcja jako miara orientacji na klienta organizacji usługowej". Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa 12: 19-29. [24] Ząbek Janusz. 2016. "ISO 9001: 2015. Wybrane problemy zarządzania z perspektywy nowej normy". Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa 2: 14-25.
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
e-Publikacja (format pdf) - nr 112054 "Orientacja na klienta w w..."
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
PROBLEMY JAKOŚCI - e-zeszyt (pdf) 2018-2
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
31.00 zł
Do koszyka
Prenumerata
PROBLEMY JAKOŚCI - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
372.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - papierowa prenumerata roczna
420.00 zł brutto
388.89 zł netto
31.11 zł VAT
(stawka VAT 8%)
PROBLEMY JAKOŚCI - pakowanie i wysyłka
21.00 zł brutto
17.07 zł netto
3.93 zł VAT
(stawka VAT 23%)
441.00 zł
Do koszyka
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
PROBLEMY JAKOŚCI - PAKIET prenumerata PLUS
561.00 zł brutto
519.44 zł netto
41.56 zł VAT
(stawka VAT 8%)
561.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2018-2
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH