W warunkach gospodarki rynkowej, a także rozwoju produkcji i zaostrzającej się konkurencji opakowania są ważnym elementem strategii marketingowej [1]. Powoduje to wzrost znaczenia wzornictwa opakowań,
[...]
Technika fleksograficzna jest najczęściej stosowaną technikądrukowania opakowań. Elastyczne formy drukowe używane we fleksografii dają możliwość zadrukowywania bardzo różnorodnych podłoży: zarówno chł więcej »
Lider w produkcji etykiet samoprzylepnych, Grupa Dekor zainstalowała na początku marca 2005 roku kolejną maszynę fleksograficzną do produkcji etykiet samoprzylepnych Gallus EM 280. Jest to już piąta I więcej »
7 lutego br. Pan Michał Rusiecki, partner Enterprise lnvestors zaprosił dziennikarzy na konferencję prasową poświęconą najnowszej inwestycji wykupu udziałów w spółce (z sektora opakowań) przez Enterpr więcej »
Niniejszy artykuł jest kontynuacją wcześniejszych publikacji zamieszczonych na łamach czasopisma OPAKOWANIE od 1993 r. w odstępach 2-3 lat. Celem tego cyklu jest ocena zmian zachodzących na polskim ry więcej »
Leasing jest jedną z ciekawszych form finansowania inwestycji. Przedmiotem leasingu może być pojedyncza maszyna bądź zespół maszyn stanowiących linie technologiczną, które mogą być wykorzystywane w ró więcej »
Pod koniec 2004 r. firma Bombril wprowadziła na rynek dużo innowacji, które powinny przyczynić się do ułatwienia życia konsumentom jej wyrobów. Wszystkie jej nowe produkty są zaopatrzone w etykiety sa więcej »
Firma niemiecka BST International wprowadziła jako pierwsza na świecie system PREMIUS digital SChip do kontroli jakości druku i zarządzania procesem drukowania, z wykorzystaniem cyfrowej 3-chipowej ka więcej »
Co to jest jakość? Pojęcie jakości towarzyszy ludzkości od czasów starożytnych. Kształtowane było jeszcze przez Arystotelesa, który definiował ją jako: "to co sprawia, że rzecz jest rzeczą, która jest więcej »
W obszarze odpadów opakowaniowych w Polsce od 1 stycznia 2002 roku obowiązują dwie ustawy: ustawa o opakowaniach i odpadach opakowaniowych [1 ] oraz ustawa o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gos więcej »
W dniach 26-27 stycznia br. w Neuhausen w Szwajcarii odbyła się konferencja prasowa na temat targów "P", podczas której zaproszeni goście mieli możliwość zapoznania się z charakterem i ofertą tej impr więcej »
Ustalenie rodzaju pakowanych produktów i ich końcowego przeznaczenia Różnorodność oferowanych produktów powoduje, że z roku na rok obserwuje się rozwój w przemyśle opakowaniowym. Zmieniają się kształt więcej »
Po raz pierwszy w ramach targów Poligrafia 2005 będzie miało miejsce specjalne wydarzenie pod nazwą Miasteczko Drukarń Polskich. Jego celem jest promocja polskich usług poligraficznych, zwłaszcza w ko więcej »
Niniejszy artykuł poświęcony jest współczesnym rozwiązaniom konstrukcyjnym zespołu farbowego, które wprowadzają farbę drukową do kałamarzyków cylindra rastrowego. W części (OPAKOWANIE 2/2005) omówiono więcej »
25 marca 2005 r. w Aichi w Japonii rozpoczyna się światowa wystawa EXPO 2005. Krajowa Izba Gospodarcza - organizator polskiego udziału w tym największym wydarzeniu promocyjnym na świecie - zaprosiła 2 więcej »
Światowej klasy imprezy targowe, takie jak zbliżający się interpack (21-27 kwietnia) stanowią platformę, dzięki której odwiedzający mają szansę na miejscu zapoznać się z produktami i usługami oferowan więcej »
Informacje o udziale segmentu opakowań w poligrafii Opakowanie nie jest już tylko zabezpieczeniem dla pakowanego towaru, szereg innych funkcji, którym musi sprostać cały czas rośnie. Powstają nowe gen więcej »