Streszczenie
Nasz rząd przedstawił plany związane z gospodarczym wykorzystaniem potencjału polskich rzek, w tym m.in. żeglugi śródlądowej. Pilotażowy promocyjno- badawczy rejs kontenerowy był dobrym impulsem podkreślającym zalety żeglugi śródlądowej, wpisującym się w priorytety Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
Abstract
Our government presented plans related to economic use of the Polish rivers, including inland navigation. The pilot promotional and research container cruise was a good impulse underlining the benefits of inland navigation, being one of the Ministry’s of Maritime Economy and Inland Navigation priorities.
P ilotażowy promocyjno-badawczy rejs kontenerowy Wisłą z Gdańska do Warszawy, zorganizowany przez Samorząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego i Miasto Bydgoszcz w dniach 19-27 kwietnia 2017 r., był doskonałą okazją do zaprezentowania możliwości i zalet transportu wodnego. Trzyosobowa załoga zestawu rzecznego, który składał się z pchacza i 50-metrowej barki, załadowanej 20 kontenerami morskimi, przez 9 dni przemierzała kolejne kilometry Wisły, by pokazać jednoznacznie, że żegluga śródlądowa jest możliwa mimo niesprzyjających warunków nawigacyjnych i że jest to najefektywniejszy i najbardziej przyjazny środowisku środek transportu. Na barce znaleźli się naukowcy z Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy oraz pracownicy Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku, którzy przeprowadzili kompleksowe badania szlaku wodnego, w tym m.in. badania batymetryczne całego odcinka, pojawiające się na niej przeszkody nawigacyjne, a także stan zagospodarowania terenów nadrzecznych. Rejs był także okazją do przeprowadzenia merytorycznej dyskusji na temat zarządzania gospodarką wodną i rozwoju transportu wodnego na dolnej Wiśle, z uwzględnieniem walorów środowiska przyrodniczego. W rejsie uczestniczyli m.in. przedstawiciele samorządów lokalnych, instytucji rządowych, świata [...]

Nasz rząd przedstawił plany związane z gospodarczym wykorzystaniem potencjału polskich rzek, w tym m.in. żeglugi śródlądowej. Pilotażowy promocyjno- badawczy rejs kontenerowy był dobrym impulsem podkreślającym zalety żeglugi śródlądowej, wpisującym się w priorytety Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
Abstract
Our government presented plans related to economic use of the Polish rivers, including inland navigation. The pilot promotional and research container cruise was a good impulse underlining the benefits of inland navigation, being one of the Ministry’s of Maritime Economy and Inland Navigation priorities.
P ilotażowy promocyjno-badawczy rejs kontenerowy Wisłą z Gdańska do Warszawy, zorganizowany przez Samorząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego i Miasto Bydgoszcz w dniach 19-27 kwietnia 2017 r., był doskonałą okazją do zaprezentowania możliwości i zalet transportu wodnego. Trzyosobowa załoga zestawu rzecznego, który składał się z pchacza i 50-metrowej barki, załadowanej 20 kontenerami morskimi, przez 9 dni przemierzała kolejne kilometry Wisły, by pokazać jednoznacznie, że żegluga śródlądowa jest możliwa mimo niesprzyjających warunków nawigacyjnych i że jest to najefektywniejszy i najbardziej przyjazny środowisku środek transportu. Na barce znaleźli się naukowcy z Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy oraz pracownicy Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku, którzy przeprowadzili kompleksowe badania szlaku wodnego, w tym m.in. badania batymetryczne całego odcinka, pojawiające się na niej przeszkody nawigacyjne, a także stan zagospodarowania terenów nadrzecznych. Rejs był także okazją do przeprowadzenia merytorycznej dyskusji na temat zarządzania gospodarką wodną i rozwoju transportu wodnego na dolnej Wiśle, z uwzględnieniem walorów środowiska przyrodniczego. W rejsie uczestniczyli m.in. przedstawiciele samorządów lokalnych, instytucji rządowych, świata [...]


Metoda płatności: Płatności elektroniczne (karta kredytowa, przelew elektroniczny) | |
Dostęp do publikacji - jednorazowy (płatność elektroniczna) - tylko 6,00 zł
(płacisz 45% mniej niż przy płatności SMS) |
|
Dostęp do Wirtualnej Czytelni - archiwalne e-zeszyty czasopisma - 1h tylko 24.60 zł | |
Dostęp do Wirtualnej Czytelni - archiwalne e-zeszyty czasopisma - 4h tylko 43.05 zł | |
Dostęp do Wirtualnej Czytelni - archiwalne e-zeszyty czasopisma - 12h tylko 73.80 zł | |
Metoda płatności: SMS Premium | |
Dostęp do publikacji - jednorazowy (płatność SMS'em) - 11,07 zł brutto (9,00 zł + VAT) | |